۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

انگلیس: ناو بیشتری به دریای سرخ اعزام نمی‌کنیم

پس از انتقاد برخی از فرماندهان پیشین نیروی دریایی انگلیس در مورد بلااستفاده ماندن ناو‌های هواپیمابر گرانقیمت این کشور، دفتر نخست وزیر اعلام کرد که لندن برنامه‌ای برای اعزام کشتی و تجهیزات نظامی بیشتر به دریای سرخ ندارد.
کد خبر: ۹۷۹۹۱

انگلیس: ناو بیشتری به دریای سرخ اعزام نمی‌کنیم

 به گزارش مانا، خبرگزاری انگلیسی "پرس آسوسییشن" دیشب (۱۲ دی) به‌نقل از شماره ۱۰ داونینگ استریت، حملات به کشتی‌های باری از سمت سواحل یمن "غیرقابل قبول" و "بی‌ثبات کننده" است.

براساس این گزارش، دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور با اعلام اینکه برنامه‌هایی برای پاسخگویی به بحران جاری در دریای سرخ در دست تنظیم است، افزود: "اعزام تجهیزات نظامی بیشتر به منطقه مد نظر نیست."

دیلی‌میل گزارش کرده بود که برخی از چهره‌های پیشین نیروی دریایی انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند تا یکی از دو ناوهای هواپیمابر این کشور را که میلیاردها پوند هزینه ساخت آنها شده برای محافظت از کشتیرانی به منطقه خاورمیانه اعزام کند.

دولت انگلیس هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند صرف خرید ناوهای هواپیمابر "ملکه الیزابت" و "شاهزاده ولز" کرده و این شناورها با وجود آنکه بخش عظیمی از بودجه نیروی دریایی را به خود اختصاص داده‌اند، در بندر پورتسموث لنگر انداخته و لندن از اعزام آنها به مناطق جنگی خودداری می‌کند.

لرد وست، فرمانده پیشین نیروی دریایی انگلیس در این ارتباط گفت: "نگرانم که تنها دم زدن از ناو هواپیمابر را بدانیم و از نحوه به‌کارگیری آنها چیزی ندانیم. قطعاً باید یکی از این ناوها را برای پیوستن به "عملیات محافظ رفاه" به دریای سرخ اعزام کنیم. باید به نرمی سخن گفت و چماق بزرگی در دست داشت، نه برعکس!"

تام شارپ، یکی دیگر از فرماندهان پیشین نیروی دریایی سلطنتی نیز با تائید گفته‌های وست، گفت: "ناو هواپیمابر ملکه الیزابت را باید اکنون و به همراه تمامی جنگنده‌های ممکن اعزام کرد. اگر اکنون چنین نکنیم، پس دلیل نگهداری آن چیست؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار