۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
جلیل اسلامی خبر داد:

رشد ۸ درصدی عملیات بندری طی دو ساله دولت سیزدهم

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی دوسال اخیر ۵۰۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۹۷۸۷۰

رشد ۸ درصدی عملیات بندری طی دو ساله دولت سیزدهم


به گزارش خبرنگار مانا؛ جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته ملی حمل و نقل با بیان اینکه طی دوسال تصدی دولت سیزدهم رکورد تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۸ درصد رشد داشته است، خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده ۵۰۰ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است.

وی ظرفیت فعلی بنادر کشور را ۲۷۵ تن اعلام کرد و ادامه داد: انتظار داریم با امضاء قراردادهای تازه با بخش خصوصی این رقم به ۲۸۵ میلیون تن افزایش یابد.

اسلامی ارزش سرمایه‌گذاری در بنادر کشور تا پایان سال جاری را حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این رقم در بنادر، پسکرانه و لجستیک سرمایه‌گذاری خواهد شد.وی همچنین از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم را ساماندهی بنادر کوچک اعلام کرد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، از ظرفیت سازی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نیز خبرداد و افزود: در این خصوص ظرفیت سازی خوبی صورت گرفته و تجهیزات و زیرساخت مناسبی فراهم شده است و در تغییر رویکردی مهم بحث سلامت مردم است بنابراین ظرفیت سازی در بخش سیلوها و تخلیه و بارگیری سالم سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: با همت بخش خصوصی هم اکنون در بنادر امام(ره)، چابهار، تمام بنادر شمالی و برای نخستین بار در بندر شهید رجایی سیلو با ظرفیت بالا در حال ساخت است به گونه‌ای که ظرفیت آنها به صورت درجا به دو میلیون تن خواهد رسید.

به گفته اسلامی توسعه پسکرانه بنادر، مخازن نفتی و روغن‌های خوراکی، انواع کالاهای نفتی و کانتینر و همچنین توسعه نرم‌افزاری و انواع سامانه‌های جامع برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

وی در‌ پایان اظهارات خود به موضوع تجهیزات بندری نیز پرداخت و خاطر نشان کرد: با توجه به قدمت تجهیزات رقم قابل توجهی برای بازسازی و نوسازی تجهیزات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار