۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
بانک جهانی هشدار داد؛

به خطر افتادن کشتیرانی تجاری در دریای خزر در پی کاهش کم سابقه سطح آب

بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای نسبت به کاهش سطح آب دریای خزر و عواقب آن برای پروژه عمرانی بنادر ساحلی این دریاچه هشدار داد.
کد خبر: ۹۷۷۰۳

به خطر افتادن کشتیرانی تجاری در دریای خزر در پی کاهش کم سابقه سطح آب

به گزارش مانا، بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای نسبت به کاهش سطح آب دریای خزر و عواقب آن برای پروژه عمرانی بنادر ساحلی این دریاچه هشدار داد.

بر‌اساس این گزارش، بانک جهانی در بیانیه خود مشخصاً به دو بندر ساحلی اَلِت در جمهوری آذربایجان و آکتائو در قزاقستان اشاره کرده و تاکید کرده است که در صورت ادامه وضعیت کاهش سطح آب دریای خزر برای سال ۲۰۲۴میلادی، مشکلات بزرگی در روند ساخت بنادر ساحلی این دریاچه ایجاد خواهد شد.

گفته می‌شود سطح آب دریای خزر به شکلی کم سابقه کاهش یافته و این موضوع، مواردی چون راهبری دریایی، سیر کشتی‌های تجاری و همچنین ساخت بنادر را با مشکلاتی جدی مواجه ساخته است.

بانک جهانی همچنین تأکید کرده است که در حال حاضر نیز بسیاری از کشتی‌های تجاری که برای سال‌ها مشغول سیر در آب‌های دریای خزر بودند، امکان سیر در این دریاچه را ندارند.

این در حالیست که جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان سرمایه‌گذاری عظیمی برای ساخت بنادر ساحلی خود طی سال‌های گذشته نموده و از سوی دیگر، کریدور میانی کمربند و جاده چین که از آن با نام کریدور ترانس کاسپین یاد می‌شود نیز از این دریا عبور می‌کند.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار