۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

راه‌اندازی رشته‌های دریایی بر اساس نیازهای بازار ملی و منطقه‌ای الزامی است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های دریایی در عسلویه حمایت می‌شود گفت: راه‌اندازی رشته‌های دریایی بر اساس نیاز‌های بازار ملی و منطقه‌ای الزامی است.
کد خبر: ۹۷۳۶۹

راه‌اندازی رشته‌های دریایی بر اساس نیازهای بازار ملی و منطقه‌ای الزامی است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مجید علی نازی در نشست هم‌اندیشی برای راه‌اندازی مرکز آموزش رشته‌های دریایی در بندر عسلویه اظهار داشت: آن چیز که حدت و شدت نیاز به رشته‌های دریایی را مشخص می‌کند این است که از ذی‌نفعان بازخورد لازم گرفته شود.

وی بیان کرد: ذی‌نفعان شامل شرکت‌های دریایی فعال در منطقه، دریانوردان و مالکان کشتی هستند که با طراحی فرم مصاحبه و چک لیست می‌توان نیاز آن‌ها را به‌صورت دقیق شناسایی شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با مشخص شدن نیاز صنایع دریایی و دریانوردی تخصص‌های مرتبط با این حوزه شناسایی و سپس می‌توان با طراحی دوره مجوز‌های مورد نیاز آن را از وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.

علی نازی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی در بندر عسلویه پای کار است تا به بخشی از نیاز جامعه هدف و ظرفیت کشور پاسخ داده شود.

وی افزود: این مرکز می‌تواند از همین امروز برای سال تحصیلی آینده در چند رشته فعال شود و رشته‌های صنعت دریانوردی را در دستور کار خود قرار دهد چراکه رشته‌های پیرامونی خیلی مهمتر است.

علی نازی بیان کرد: ادعای کمبود رشته‌های دریانوردی در موقعی است که کشتی در نبود دریانورد حرکت نکند بنابراین کمبود وجود ندارد، ولی برای ارتقا، بهبود و توسعه نیاز به رشته دریانوردی در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: وقتی در منطقه‌ای ۶۰ فروند کشتی باشد، ولی ۱۵ فروند به‌دلیل نبود دریانورد در کنار اسکله پهلو گرفته این به معنی نیاز است، ولی کمبودی به این شکل وجود ندارد.

علی نازی ادامه داد: در کشور نیاز است دریانورد با کیفیت با فعالیت مراکز آموزشی تامین شود و همچنین رشته‌های کاربردی در این مراکز تعریف شود.

وی گفت: برای تعریف رشته‌های کاربردی این مهم با حدس و گمان محقق نمی‌شود و باید با تعریف یک پلن آموزشی رشته و برنامه درسی، دوره یا کلاس مدنظر تعریف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار