۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

فردا هشتیمن همایش روز جهانی خاویار برگزار می‌شود

مدیرکل بازسازی ذخایر شیلات کشور از برگزاری هشتمین همایش روز جهانی خاویار در تاریخ ۲۷ تیرماه با همکاری اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، سازمان شیلات، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان خاویار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۸۳

فردا هشتیمن همایش روز جهانی خاویار برگزار می‌شود

ناصر کرمی راد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هشتمین همایش روز جهانی خاویار در تاریخ ۲۷ تیرماه با همکاری اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، سازمان شیلات، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

مدیرکل بازسازی ذخایر شیلات کشور، گفت: این همایش با هدف گسترش بازار‌های جدید تجاری ماهیان خاویاری و خاویار و صنایع وابسته توسط‎ بخش خصوصی صنعت خاویاری با همکاری سازمان شیلات برگزار می‌شود.

به گفته وی، در همایش وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی و سایر زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: همچنین از سفرای بیش از ۴۰ کشور دنیا و سایر فعالان صنعت خاویاری برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است.

کرمی راد در خصوص محور‌های همایش مذکور گفت: تولید ماهیان خاویاری در ایران و جهان، صادرات، بازار‌های هدف و چالش‌ها، فرآوری خاویار و تضمین کیفیت، خلاقیت و نوآوری در صنعت خاویار، نقش خاویار در گردشگری، حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنعت ماهیان خاویاری از جمله مهمترین محور‌های برگزاری هشتمین  همایش روز جهانی خاویار خواهد بود.

مدیرکل بازسازی ذخایر شیلات کشور، تاکید کرد برای شرکت کنندگان در همایش گواهی حضور صادر خواهد شد.

گفتنی است، از سوی کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده دریای خزر متشکل از نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر، ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند آبزی به تصویب رسیده است و این ممنوعیت هر ساله تمدید می‌شود.

با توجه به منع قانونی صید خاویار، طی سال‌های اخیر شاهد توسعه مزارع پرورش ماهیان خاویاری در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم که این امر هم اکنون منجر به تولید سالانه بیش از ۱۰ تُن خاویار پرورشی  و صادرات آن به بازار‌های هدف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار