۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

اعلام خبر احداث ۷ جزیره از رامسر تا چالوس از سوی استاندار مازندران

استاندار مازندران با اشاره به پیشنهاد حذف روادید از کشور‌های همسایه به رئیس جمهور، گفت: با هدف تبدیل رامسر به مقصد گردشگری بین‌المللی،  ۷ جزیره از رامسر تا چالوس در دریا احداث خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۴۵۲

اعلام خبر احداث ۷ جزیره  از رامسر تا چالوس از سوی استاندار مازندران

به گزارش مانا، سید محمود حسینی پور در جلسه بررسی توسعه گردشگری در هتل پارسیان رامسر با تأکید بر اینکه باید سند آمایش گردشگری این شهرستان تا سه ماه آینده تهیه و ارائه شود،گفت: در تهیه سند آمایش گردشگری همه نخبگان گردشگری شهرستان، استان و کشور کمک و همکاری کنند.

وی با بیان اینکه رامسر عروس ایران و مهد گردشگری است تصریح کرد: با توجه به بحث کارشناسی، دولت فرآیندهایی برای گردشگری نواقص دارد که باید اصلاح شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در طول این یکسال اقدامات خوبی در صدور مجوزها صورت گرفت، افزود: افرادی خواستار همکاری و علاقمند به توسعه گردشگری نیستند اما ما مصمم هستیم که فرآیندها را به گونه‌ای ایجاد کنیم که سرمایه گذاران پیگیر سرمایه‌گذاری شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامات خوبی در بخش تسهیلات و پشتیبانی صورت داده اما توقع تهیه سند آمایش گردشگری را دارد، گفت: در همه دنیا بخش خصوصی سند آمایش گردشگری را تهیه و آماده می‌کنند.

حسینی‌پور با اشاره به حضور گردشگران عربی در رامسر، اظهار کرد: گردشگران عربی با عقد قرارداد به‌دنبال حضور در هتل‌های چند ستاره نیستند و به دنبال استفاده از جنگل‌ها و کوه‌های این شهرستان هستند چرا که بهترین هتل‌های ستاره دار را در کشورهای خود برای استفاده دارند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه گردشگران عربی خواستار فعالیت و حضور در حوزه بوم‌گردی را دارند، تصریح کرد: سرمایه گذاران عربی به صراحت اعلام کردند به محض اتمام پروژه، پنج هواپیما از کشورهای عربی با گردشگر به رامسر پرواز می‌کنند.

او از بخش خصوصی خواستار مطالبات در حوزه سرمایه گذاری و خدمات گردشگری شد و گفت: باید برای فعالیت‌های صنعتی گردشگران برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

استاندار مازندران تأکید کرد: رامسر تا ۱۰ سال آینده باید سالانه پنج میلیون گردشگر را به خود جذب کند که تحقق این مهم نیازمند تامین و ایجاد زیرساختهای لازم است.

او با تأکید بر اینکه گردشگری در ایجاد درآمد کشور باید نقش داشته باشد، گفت: اتفاقات خوبی در زیرساخت‌های مازندران در حال انجام است.

استاندار مازندران از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواستار راه‌اندازی و فعال شدن دفتر گردشگری در غرب استان شد و افزود: باید تا دو سال آینده برای پاسخگویی به گردشگران بستر توسعه گردشگری در شهرستان رامسر فراهم گردد.

وی به نخستین پرواز مسقط به رامسر به عنوان یکی از نقاط عطف توسعه گرشگری در این شهرستان اشاره کرد.

استاندار مازندران با اشاره به پیشنهاد حذف روادید از کشورهای همسایه به رئیس جمهور، گفت: با هدف تبدیل رامسر به مقصد گردشگری بین المللی،  هفت جزیره از رامسر تا چالوس در دریا احداث خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار