۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

هند به یکی از بازیگران اصلی صنعت دریایی تبدیل می‌شود

هند اعلام کرد با صادرات ۷۷۸ میلیارد دلاری و واردات ۸۹۲ میلیارد دلاری از اهداف سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پیشی گرفته است.
کد خبر: ۹۶۲۷۹

هند به یکی از بازیگران اصلی صنعت دریایی تبدیل می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت پورت نیوز؛ بر‌اساس گزارشی که از سوی وزارت بازرگانی هند منتشر شده این کشور تصمیم گرفته است با توسعه و تأمین مواد اولیه و گسترش صنایع دریایی و صنعت کشتیرانی همچنین افزایش صادرات به یکی از بازیگران اصلی صنعت دریایی تبدیل شود.

بر‌اساس این گزارش صادرات این کشور در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل با دو درصد رشد روبه‌رو شد. در این راستا برنامه‌ریزی خود را برای افزایش تجارت به ویژه تجارت دریایی و بازی کردن نقش پر‌رنگ خود در جهان آغاز کرده است.

در این ارتباط هند تصمیم گرفته با واردات زغال سنگ، سنگ‌های معدنی و کود شیمیایی نسبت به فرآوری آن‌ها اقدام کرده و محصولات نهایی را صادر کند.

 بخش فولاد در هند با ۷ تا ۹ درصد رشد در حال ظهور است و این کشور تصمیم دارد با حذف ۱۵ درصدی عوارض صادراتی نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی به صدور گسترده فولاد هند به منظور رقابت فشرده با جهانیان اقدام کند.

افزایش تعداد محموله‌های کشتی فله، افزایش میزان ورود و خروج کشتی‌های باری شیمیایی و افزایش ۴۰ درصدی سفر‌های دریایی از جمله عواملی است که منجر به توسعه تجارت دریایی هندوستان شده است.

در پایان این گزارش آمده است وزارت بنادر و کشتیرانی و آبراه‌های هندوستان با انجام اصلاحات و ابتکارات جدید نسبت به توسعه زیر‌ساخت‌ها به منظور حمایت از افزایش تجارت دریایی مورد انتظار اقدام کرده است  که به زودی  جهانیان شاهد آن خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار