۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

دریا در بنادر غربی استان هرمزگان مواج است

رئیس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (شنبه بیست و هفتم اسفند ۱۴۰۱) به ویژه در بنادر غربی استان هرمزگان مواج است و ارتفاع موج در برخی نقاط تا ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید که از ساعت‌های بعدازظهر از میزان شدت باد و تلاطم دریا تا حدودی کاسته خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۷

دریا در بنادر غربی استان هرمزگان مواج است

به گزارش مانا، محمد کاملی دیرستانی امروز با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری تداوم باد نسبتاً شدید شمال غربی در مناطق دریایی استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان استان صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی قشم با پیش بینی آینده نگری وضعیت جوی، دریایی و دمایی برای هفته جاری توضیح داد: برای روز‌های سه شنبه (اول فروردین ۱۴۰۲) تا پایان هفته جاری با تأثیر موجی ناپایدار در سطح استان نا‌پایداری وضعیت جوی و دریایی به صورت رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدن و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود، که شدت باد در روز چهارشنبه در مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز قابل ملاحظه و سبب اختلال در رفت و آمد‌های دریایی خواهد شد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از لحاظ دمایی به صورت موقت تا روز دوشنبه (۲۹ اسفند ۱۴۰۱) در برخی نقاط استان افزایش نسبی دما و از روز سه شنبه در غالب نقاط کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۹ درجه و ۸۲ درصد و شهر قشم را ۲۱ و ۷۹ درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌های ایران است که از جاذبه‌های منحصر به فردی، چون جنگل‌های بی همتای حرا و مرغوب‌ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌های نیلگون آن می‌درخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار