۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

تکمیل حوضچه پهلوگیری شناور‌های صیادی درخلیج گرگان طی سال ۱۴۰۲

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به احداث حوضه پهلوگیری شناور‌های صیادی فعال در خلیج گرگان در داخل خشکی و کنار بستر رودخانه گرگان رود در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار از اتمام عملیات خاکبرداری این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه در سال آینده به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۴۰۲

تکمیل حوضچه پهلوگیری شناور‌های صیادی درخلیج گرگان طی سال ۱۴۰۲

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به خشک شدن بخشی از خلیج گرگان، استانداری گلستان، ۱۷ هکتار زمین جهت ایجاد حوضچه پهلوگیری شناور‌های صیادی فعال در خلیج گرگان در اختیار سازمان شیلات ایران قرار داده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، بیان داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان، مقرر شد این حوضچه در خشکی و در کنار بستر رودخانه گرگان‌رود ایجاد شود.

به گفته وی، هم اکنون عملیات خاکبرداری این پروژه به اتمام رسیده است و مابقی پروژه شامل ساخت اسکله و ... در صورت تامین اعتبار در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

بهشتیان با اشاره به اینکه پروژه احداث حوضچه اقدامی اضطراری جهت کمک به صیادان بومی گلستان محسوب می‌شود، اذعان داشت: انتظار می‌رود با تکمیل پروژه مذکور و پهلوگیری شناور‌های صیادی فعال در آب‌های استان گلستان شاهد بازگشت رونق صیادی در منطقه باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود به لایروبی دو کیلومتر از گرگان‌رود منتهی به خلیج گرگان خبر داد و گفت: این اقدام نیز در راستای تسهیل فعالیت‌های صیادی در منطقه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، حجم اعتبارات مصوب جهت لایروبی مذکور را هشت میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این اعتبار از محل اعتبارات سازمان شیلات ایران در قالب دو فاز تأمین خواهد شد.

به گفته وی، با اجرایی شدن این پروژه علاوه بر امکان تردد قایق‌های صیادی در خلیج گرگان، شرایط مناسب برای فعالیت حفاظت از منابع و پشتیبانی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان گلستان نیز فراهم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار