۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

در‌خواست از سازمان ملل برای تمدید مهلت ارسال غلات از دریای سیاه به سراسر جهان

انجمن بین‌المللی مالکان کشتی‌های فله خشک INTERCARGO از اعضای سازمان ملل، سازمان IMO و اعضای این انجمن خواست به منظور تمدید مهلت ابتکار صدور غله از دریای سیاه که در ۱۸ مارس ۲۰۲۳ منقضی می‌شود ابتکار عمل بشر دوستانه خود را مبذول نمایند.
کد خبر: ۹۵۳۹۲

در‌خواست از سازمان ملل برای تمدید مهلت ارسال غلات از دریای سیاه به سراسر جهان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritimefairtrade؛ این انجمن با صدور بیانیه‌ای یاد‌آور شد: در صورت تمدید نشدن این مهلت جهان دوباره در آستانۀ یک بحران جدید مواد غذایی خواهند بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: توافق تسهیل دریانوردی ایمن برای صادرات غلات، کود شییمایی و آمونیاک در ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی با نظارت سازمان ملل و همکاری کشور‌های روسیه، اوکراین و ترکیه امضا شد، که از اواسط نوامبر ۲۰۲۲ میلادی به مدت ۱۲۰ روز تا ۱۸ مارس ۲۰۲۳ میلادی تمدید شد. این مهلت قرار است در ۱۸ مارس ۲۰۲۳ میلادی به اتمام برسد و در صورت عدم تمدید این  مدت زمان قیمت موادغذایی دوباره در نقاط مختلف جهان بالا خواهد رفت.

در پایان این گزارش آمده است: با توجه به اوضاع بحرانی و نر‌خ‌های سرسام آور مواد‌غذایی انتظار می‌رود جامعۀ جهانی با هدف کاهش کمبود مواد‌غذایی در جهان و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر جنوبی دریای سیاه اقدامات لازم را به عمل آورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار