۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

سفارش ساخت کشتی به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار در ماه ژانویه ۲۰۲۲

کارخانجات کشتی‌سازی چین و کره جنوبی در ماه ژانویه ۲۰۲۲ با دریافت سفارش ساخت ۳۶ کشتی به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار به رکورد جدیدی دست یافتند.
کد خبر: ۹۲۰۷۰

سفارش ساخت کشتی به ارزش ۷.۶ میلیارد دلار در ماه ژانویه ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش لویدز‌لیست اکثر سفارش‌های ساخت را کشتی‌های کانتینری کوچک و متوسط با موتور‌های دوگانه سوز و فنّاوری جدید تشکیل می‌دهند.

کشتی‌سازی چین برای ساخت شش کشتی شرکت MSC با  ظرفیت ۱۶۰۰۰ TEU و نصب موتور دوگانه سوز برای ساخت هر کشتی حدود ۱۶۰ میلیون دلار قرارداد امضا کرد.

 همچنین شرکت کشتی‌سازی شانگ‌های نیز برای ساخت ۱۰ کشتی با ظرفیت ۷۰۰۰ TEU با قیمتی حدود ۸۳ میلیون دلار برای ساخت هر کشتی موافقت کرد.

"کریس پالسون" رئیس بخش مشاوره اطلاعات لویدزلیست با اشاره به اینکه این سفارش‌ها  در  یک ماه یک رکورد حساب می‌شود یاد‌آورشد: صاحبان کشتی‌های کانتینری با توجه به درآمدی که کسب می‌کنند در زمینه ساخت کشتی سرمایه گذاری انجام می‌دهند.

وی افزود: در این سفارش‌ها گرایش به سمت ساخت کشتی‌های  خیلی بزرگ  در حد  ۲۰ هزار TEU وجود ندارد که این کار  سوددهی کشتی‌های کوچک و متوسط را نشان  می‌دهد.

وی گفت: قیمت ساخت کشتی‌ها نیز با توجه به افزایش نرخ‌های کانتینری بالا رفته به گونه‌ای که آلمان با سفارش ساخت چها کشتی ۵۵۰۰ TEU به کارخانجات هانجین  کره هرکدام به قیمت ۷۰ میلیون دلار موافقت کرد.  

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد سفارش کشتی‌ها را در ماه ژانویه کشتی‌های فله‌بر تشکیل می‌دهد یاد‌آور شد گرایش به ساخت کشتی‎های کوچکتر در این قرارداد‌ها به وضوح مشاهده می‌شود به گونه‌ای که کشتی سازان یونانی سه کشتی با ظرفیت  ۲۵۰۰ TEU به شرکت‌های کره جنوبی هر کدام به قیمت ۴۰ میلیو ن دلار  سفارش دادند.

وی گفت: تعداد شش فروند کشتی نیز که به کره جنوبی سفارش داده شده که کشتی‌های حمل گاز طبیعی هستند.

وی یاد‌آور شد: در میان کشتی‌های سفارش داده شده فقط یک کشتی خودروبر مشاهده می‌شود.

شایان ذکر است این کشتی‌ها قرار است در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تحویل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار