۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

کاهش درآمد شرکت‌های نفتکش جهان در سال ۲۰۲۲

متوسط درآمد روزانه تانکر‌های نفتکش در ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۷ درصد کمتر از ارقام پیش‌بینی شده در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ است.
کد خبر: ۹۲۰۶۴

کاهش درآمد شرکت‌های نفتکش جهان در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست متوسط درآمد تانکر‌های حامل نفت خام در حال حاضر ۱۹۰۰۰ دلار در روز است که ۲۷ درصد کمتر از آمار پیش‌بینی شده اواخر سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

این در حالی است که نرخ جدید نفتکش‌های سوئزمکس روزانه به ۱۶۵۰۰ دلار رسیده که کاهش ۲۱ درصدی را نسبت به اواخر سال گذشته میلادی نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش مؤسسه اجاره و سرمایه‌گذاری نفتکش‌ها EVERCORE ISI با اشاره به اینکه در حال حاضر از هشت شرکت نفتکش این مؤسسه هفت شرکت نفتکش سود‌آور نیستند، اعلام کرد ممکن است بازار نفتکش‌ها در سال ۲۰۲۳ به سوددهی برسد.

در ادامه این گزارش آمده است اگر شرایطی که در حال حاضر بر بازار نفتکش‌ها حاکم است تداوم  داشته باشد شرکت‌های نفتکش جهانی باید امسال را با روز‌های سیاه یا نزدیک به آن به پایان برسانند تا برای بازگشت پیروزمندانه سود‌آوری در سال ۲۰۲۳ شرایط خوبی داشته باشند.

از سوی دیگر "Torm" مالک دانمارکی یک شرکت نفتکش در این زمینه گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که سال جاری میلادی شرکت‌های نفتکش سود‌آور باشند، اما ارقام پیش‌بینی شده در نهایت به خط قرمز تبدیل می‌شوند.

این مؤسسه پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۳ درآمد روزانه نفتکش‌های VLCC با ۵۸ درصد افزایش به ۳۰۰۰۰ دلار در روز، سوئزمکس با ۵۲ درصد افزایش به ۲۵۰۰۰ دلار در روز و افرامکس با ۴۲ درصد افزایش به ۲۲۰۰۰ در روز دلار برسد.

در پایان این گزارش آمده است کاهش بحران بین روسیه و اوکراین و غلبه جامعۀ دریایی بر نوع جدید کووید ممکن است بازار نفتکش‌ها را به یک چشم انداز مناسب نزدیکتر کند، اما با شرایط فعلی نمی‌توان یک  چشم انداز مثبت برای نفتکش‌ها قائل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار