۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

نیروی انسانی بهترین دارایی حمل و نقل دریایی و بنادر در عصر دیجیتال

نیروی انسانی بهترین دارایی صنعت کشتیرانی و بنادر در دوران دیجیتالی شدن زنجیرۀ تامین و لجستیک کالا، بنادر، امنیت سایبری و ترمینال‌های هوشمند کانتینری و... محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۳۵

نیروی انسانی بهترین دارایی حمل و نقل دریایی و بنادر در عصر دیجیتالی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در کنفرانسی که تحت عنوان PTI’s Smart Digital Porters of theFuture 2021 در فضای مجازی با حضور نمایندگان شرکت‌های مختلف حمل و نقل و بنادر برگزار شد از نیروی انسانیِ  متخصص به عنوان مدیران برتر ناظر بر فعالیت‌های دیجیتالی و هوشمند سازی نام برده شد.

بر این اساس شرکت کنندگان معتقدند اشتراک گذاری داده‌ها‌، ابتکارات فنّاوری در بنادر و حمل و نقل دریایی بدون نیروی انسانی به سر مقصود نخواهد رسید.

بر اساس این گزارش "Rene Alvarenga" مدیر ارشد شرکت Wabtec در این ارتباط گفت: در مدل‌های جدید کسب و کار که به سمت پروژه‌های فنّاوری در بنادر و حمل و نقل دریایی پیش می رود بزرگترین سرمایه‌ای که باید از آن محافظت شود نیروی انسانی است چراکه با کمک آنان تاکنون صنعت زنجیره تامین به این نتیجه رسیده که جابه‌جایی کالا چه در دریا و چه در بنادر از یک سو به نیروی انسانی متخصص تکیه دارد و از سوی دیگر باید برای مشتریان اعتماد ایجاد کند.

وی یاد‌آور شد: ما باید ضمن حفظ نیروی انسانی به مشتریان خود نیز بیشتر خدمت کنیم.

"Dita Bruijin" مدیر عملیات در PortXchange در این ارتباط گفت: عنصر انسانی بسیار مهم است زیرا فنّاوری از روند کار پشتیبانی می‌کند و فنّاوری بدون نیروی انسانی ارزش چندانی ندارد.

در این ارتباط باید بگویم دیجیتالی شدن به خودی خود هدف نیست همیشه باید بینش و ذهن‌های خلاق و فعال دیجیتال‌سازی را هدایت کنند.

وی در ادامه یاد‌آور شد: با توجه به تحولات دیجیتالی  به نظر می‌رسد یکی از بهترین کارهایی که باید صنعت کشتیرانی انجام دهد این است که  فنّاوری‌های جدید را به نیروی انسانی آموزش دهد تا آنها با فراگیری تخصص‌های لازم بتوانند به روند کار و دیجیتال سازی کمک کنند.

"Marie-Andree Blanchert" دستیار مدیر ارتباطات و نوآوری در بندر کِبِک گفت: همکاری انسانی عامل اصلی پروژه‌های هوشمند سازی است اگرچه در حال حاضر ترمینال‌های کاملاً خودکار در زمینۀ جابه‌جایی کالا فعالیت می‌کنند اما یک مدل کاری مناسب هیچگاه بدون مدیریت نیروی انسانی  به ثمر نمی‌رسد.

وی افزود: در یک کلام باید بگویم آیندۀ صنعت دریایی بدون نیروی انسانی‌، هوشمند سازی، دیجیتالی شدن و خدمت وفادارانه به مشتری معنی و مفهومی نخواهد داشت.

"Francisco de los Santos" مدیر ارشد اطلاعات و نوآوری اداره بندر Algeciras  نیز گفت: نیروی انسانی یک دارایی قدرتمند در کنار دارایی‌های دیجیتالی و هوشمند سازی است که باید در دوران دیجیتالی توسط نیروی انسانی خلاق به راه حل‌های ابتکاری دست یابد. 

وی گفت: برخی اوقات  گفته می‌شود با فنّاوری‌های دیجیتالی نیروی انسانی به فراموشی سپرده می‌شود در حالیکه نوآوری‌های تازه بدون نیروی انسانی با چالش روبه‌روخواهد بود به همین جهت باید حمل و نقل دریایی و صنعت بندری روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کنند.

"Bob Dhaliwal" مدیر خزانه‌داری ITF در این سمینار گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین، اساسی‌ترین و کلیدی ترین نقش را در معادله حمل و نقل دریایی و دیجیتال سازی دارد.

گاهی اوقات ما بیش از حد به فنّاوری اعتماد می کنیم در حالی که فنّاوری بدون نیروی انسانی شکننده است به همین جهت ما باید برای مقاوم نگه‌داشتن زنجیرۀ تامین به نیروی انسانی تکیه کرده و از آن حمایت کنیم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار