۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

پیش‌بینی بازار فله خشک در ژانویه ۲۰۲۱

پیش‌بینی بازار فله خشک در ژانویه ۲۰۲۱
پیش‌بینی می‌شود مالکان شناور‌های حمل فله در نخستین ماه سال ۲۰۲۱ میلادی، شاهد اُفت ملایم نرخ‌های چاتری باشند.
کد خبر: ۸۸۸۷۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، Drewry در نخستین تحلیل خود در سال ۲۰۲۱ میلادی از بازار فله خشک نوشت: به دنبال افزایش تحویل شناور که ظرفیت عرضه تناژ را طی دو ماه آینده بالا خواهد برد، انتظار می‌رود نرخ‌های چارتری در ماه جاری (ژانویه ۲۰۲۱) روند نزولی ملایمی را تجربه کند. علاوه براین، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۲۰۲۱، تعداد کمتری شناور در مقایسه با ۲۰۲۰، به منظور نصب اسکرابر از گردونه سرویس‌دهی خارج خواهند شد که مزید برعلت رشد ظرفیت ناوگان خواهد بود.

این گزارش ادامه داد: از آنجایی‌که تعطیلات پیشِ روی سال نویِ چینی جلوی شیب پُرسرعت فعالیت‌های صنعتی و ساخت و ساز را خواهد گرفت و اشتهای کارخانجات فولاد چینی را برای واردات سنگِ آهن کور خواهد کرد، بنابراین تقاضا برای شناور‌های فله خشک کمی اُفت پیدا می‌کند.

شایان ذکراست دولت بریتانیا اخیراً قرنطینه سراسری را به دلیل افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ وضع کرده است. اگر موج جدید کووید ۱۹ به کشور‌های اروپایی َدیگر گسترش یابد و آن‌ها هم مجبورشوند اقدامات مشابه دولت بریتانیا را اتخاذ کنند، فعالیت ساخت و ساز در این منطقه قطعاً تحت تأثیر قرارخواهد گرفت. علاوه بر این بلاتکلیفی اخیر، کارخانجات فولاد اروپایی را از واردات حجم بالایی از سنگ آهن پشیمان خواهد کرد که این مسئله منجر به کاهش تقاضا برای شناور‌های فله خشک می‌شود. ناگفته نماند از زمانی‌که اختلاف و درگیری سیاسی بین استرالیا و چین حل نشده است، تقاضا برای مسیر تجاری استرالیا- چین پایین باقی مانده است.

با این وجود، فصل زمستان تقاضای گرمایشی را در چین بالا برده است و دولت چین را به افزایش حجم واردات ذغال سنگ از اندونزی و روسیه ترغیب کرده است. همچنین انتظار می‌رود تقاضا برای مسیر‌های تجاری استرالیا-چین و استرالیا-کره جنوبی بهبود ملایمی را تجربه کند.

این گزارش در پایان نوشت: صادرات غلات استرالیا در نیمۀ نخست‌۲۰۲۱ شیب صعودی را طی خواهد کرد که به طبع فرصت‌های جذب برای شناور‌های سوپراماکس و هندی سایز را در مسیر‌های استرالیا-آسیا افزایش می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار