۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

صنعت کشتیرانی درصدد التیام جراحات ناشی از کرونا

صنعت کشتیرانی برای التیام جراحات ناشی از کرونا تمام قد در مقابل چالش‌ها و مشکلات موجود ایستاده و درصدد است اقدامات لازم را برای استفاده از ظرفیت کامل کشتی‌ها بکار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۷۰
صنعت کشتیرانی درصدد التیام جراحات ناشی از کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شورای جهانی حمل‌و‌نقل دریایی (World Shipping Council) اعلام کرد: شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی تصمیم گرفته‌اند با مشارکت، همکاری، همبستگی و بضاعت موجود جراحات وارده از محل ویروس کووید ۱۹ را التیام بخشیده و خسارات وارده را در سال ۲۰۲۱ تا حدودی جبران کند.

در گزارش شورای حمل‌و‌نقل دریایی آمده است: اگرچه در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ تقاضا برای حمل بار کشتی‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافت، اما در ماه‌های پایانی این سال فقط ۲.۵ درصد از ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی غیر‌فعال بود.

در ادامه گزارش آمده است: خوشبختانه در حال حاضر حمل‌و‌نقل دریایی کم کم به روز‌های رونق خود بر‌می‌گردد و ساخت و تعمیر کشتی جان تازه‌ای گرفته و مشارکت و همکاری بیشتری بین خطوط کشتیرانی مشاهده می‌شود به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود برای پاسخگویی به تقاضا‌های موجود، چین از تعطیلات سال نو چینی  صرف نظر کند در حالی که تا کنون چنین چیزی وجود نداشت.

از سوی دیگر آلفا‌لاینر نیز با انتشار گزارشی در تایید گزارش شورای جهانی حمل‌و‌نقل دریایی یاد‌آور شده است با وجودی که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بر اثر اوج گیری کرونا در برخی کشور‌ها ترس از سقوط بازار وجود داشت، اما خوشبختانه سال گذشته میلادی با افزایش قابل توجهی از سفارشات چه در زمینۀ کالا و چه در زمینۀ خرید و ساخت کشتی تا پایان سال رسید.

گزارش آلفا‌لاینر حاکی است بیماری همه گیر کرونا نه تنها حمل‌و‌نقل داخلی کشور‌ها و بین‌المللی را به چالش کشید بلکه بنادر و انبار‌های موجود در بنادر را تحت تأثیر خود قرار داد. از سوی دیگر به کمبود نیروی کار و بحران تغییر خدمه منجر شد.

همچنین زنجیرۀ تامین جهانی به ویژه کانتینر را خیلی کُند کرد در چنین شرایطی تجهیزات دیجیتالی و مخابراتی از فرصت کووید ۱۹ استفاده کرده و نسبت به افزایش تجهیزات مخابراتی و دیجیتالی اقدام کرد.

در ادامۀ گزارش با تأکید بر اینکه رونق حمل‌و‌نقل دریایی از ابتدای سال ۲۰۲۱ آغاز شده تاکید شده است صنعت حمل‌و‌نقل دریایی مصمم است به منظور جبران مافات آنچه در توان دارد در سال جاری میلادی به سرانجام برساند تا مشکلاتی که  در سال گذشته پدید آمد کمتر شود و خوشبختانه به منظور مدیریت اختلالات زنجیرۀ تأمین ناشی از کووید ۱۹ همه طرف‌های ذی‌نفع به تعامل سازنده علاقه نشان می‌دهند.

صنعت کشتیرانی درصدد التیام جراحات ناشی از کرونا
ارسال نظرات
آخرین اخبار