۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

توقیف دو کشتی فاقد سوخت کم سولفور در چین

توقیف دو کشتی فاقد سوخت کم سولفور در چین
دو کشتی به علت استفاده نکردن از سوخت کم سولفور در آب‌های چین توقیف شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۸
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از کلوپ استاندارد سازی سوخت کم سولفور، در مناطق تحت پوشش چین بازرسان در هنگام نمونه گیر‌ی از سوخت کشتی‌ها متوجه شدند که دو فروند کشتی از سوخت غیر‌سازگار با محیط زیست استفاده کردند. پس از گزارش به اداره ایمنی دریانوردی چین (MSA) نسبت به توقیف این دو کشتی اقدامات لازم به عمل آمد.

بر اساس این گزارش مدت یک هفته از توقیف این کشتی‌ها می‌گذرد و هنوز معلوم نیست که مسئولان اداره دریانوردی چین چه تصمیمی را در رابطه با آن‌ها اتخاذ خواهند کرد و آیا این کشتی‌ها جریمه خواهند شد یا نه. جریمه هرکدام از آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار یوآن چین خواهد بود.

در پایان این گزارش آمده است بر اساس قانون و مقررات کشور چین کشتی‌هایی که با چنین سرنوشتی مواجه می‌شوند باید اقدامات مؤثری را جهت دریافت سوخت کم سولفور و یا نصب اسکرابر انجام دهند در غیر اینصورت از حرکت آن‌ها در آب‌های تحت پوشش چین جلوگیری به عمل خواهد آمد.

هند با مشکل تهیه سوخت کم سولفور مواجه است

از سوی دیگر گزارش‌های دریافتی از برخی بنادر هند نشان می‌دهد که سوخت کم سولفور در برخی از بنادر هنوز به مرحله توزیع نرسیده است که این موضوع نگرانی را در بین صاحبان کشتی ایجاد کرده است.

در این راستا دولت هند چندی پیش جلسه‌ای با صاحبان کشتی و پالایشگاه نفت برگزار کرد تا در زمینه دستیابی تمامی کشتی‌های کوچک و بزرگ به سوخت کم سولفور اقدامات لازم را به عمل آورند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار