۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

نرخ کرایۀ حمل کانتینری رشد کرد

نرخ کرایۀ حمل کانتینری رشد کرد
روند افزایشی برداشته شدن تناژ از خطوط سرویس‌دهی با هدف مجهز شدن به اسکرابر، منجر به رشد نرخ‌های کرایۀ حمل شده است.
کد خبر: ۸۴۸۸۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، شیب تند صعودی تعداد کشتی‌های کانتینری که برای مجهز شدن به اسکرابر روانۀ یارد‌ها شده‌اند، به بالا بردن نرخ کرایه کمک کرده است. رشد نرخ کرایۀ حمل به ویژه برای کشتی‌های کانتینری با سایز بزرگ مشهود است.

این گزارش ادامه داد: از مجموع ۵۱ فروند کشتی کانتینری که درحال مجهز شدن به اسکرابر هستند، ۳۹ فروند بیشتر از شش هزار TEU ظرفیت دارند که در کل ظرفیت ۴۸۴ هزار TEU را تشکیل می‌دهند. ناگفته نماند، ۴۱ فروند با ظرفیت بین شش هزار و ۲۰ هزار TEU مجهز به اسکرابر شده اند و درحال بازگشت به فعالیت معمول خود هستند.

شایان ذکراست: میانگین نرخ‌های چارتری از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: موسسۀ آمریکایی اعتبارسنجی مودیز (Moody's) رتبه‌بندی اعتباری کشتیرانی CMA CGM فرانسه را از B۱ به B۲ تقلیل داد. مودیز معتقد است این تقلیل رتبه بدان معنی است که اساساً وضعیت نقدینگی کشتیرانی CMA CGM طی دوازده ماه گذشته در نتیجۀ کسب مالکیت شرکت لجستیکی CEVA تضعیف شده است.

کشتیرانی MSC سوئیس سرویس‌دهی چین جنوبی-ویتنام را دوباره سازماندهی می‌کند.

کشتیرانی یانگ مینگ تایوان یک خط سرویس‌دهی هفتگی درون آسیا را معرفی می‌کند که چین مرکزی، ویتنام و کامبوج را به هم متصل می‌کند.

شرکت خدمات ترمینال کانتینری بین‌المللی ICTSI سه جرثقیل گنتری را برای ترمینال کانتینری و چند منظوره خود (BGT) در بندر"ام القصر"عراق تحویل گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار