۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

ظرفیت ناوگان کشتی کانتینری جهان اعلام شد

ظرفیت ناوگان کشتی کانتینری جهان اعلام شد
آلفالاینر نوشت: ظرفیت کلی ناوگان کشتی کانتینری جهان از مرز ۲۳ میلیون TEU عبورکرد.
کد خبر: ۸۴۷۹۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین گزارش خود نوشت: با تحویل دو کشتی کانتینری مگامکس به ظرفیت ۲۳ هزار TEU به کشتیرانی MSC سوئیس، ظرفیت کلی ناوگان کشتی کانتینری جهان از مرز ۲۳ میلیون TEU عبورکرد.

این گزارش ادامه داد: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۸۲۶ هزار TEU ظرفیت به ناوگان جهانی پیوسته است و در مقابل، تنها ۱۶۵ هزار TEU ظرفیت روانه یارد‌های اوراق شده اند. نکته قابل توجه اینکه نرخ‌های چارتری در سه ماهۀ سوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ویژه دربخش کشتی‌های با سایز بزرگ‌تر ۳۰ درصد افزایش یافته است، همین بازار قوی چارتری انگیزۀ مالکان برای روانه کردن شناور‌های خود به اوراق را به شدت کاهش داده است.

انتظار می‌رود سطح پایین اوراق برای ماه‌های باقی‌مانده سال جاری میلادی استمرار داشته باشد. براساس روند بازار، آلفالاینر پیش‌بینی خود از ظرفیت اوراق در کل سال جاری میلادی را از ۳۵۰ هزار TEU به کمتر از ۲۵۰ TEU تقلیل داد.

از ماه ژوئن به این طرف و به دنبال افزایش فرستادن تعداد شناور‌ها به یارد‌ها به منظور تجهیز اسکرابر بر روی عرشه، ظرفیت تناژ کاهش و در نتیجه نرخ کرایۀ حمل رشد پیدا کرده است. در حال حاضر عملیات نصب اسکرابر بر روی ۴۴ فروند کشتی کانتینری با ظرفیت کلی ۴۶۵ هزار TEU در یارد‌های مختلف در جریان است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: کشتیرانی اورگرین تایوان سفارش ساخت ۱۰ فروند کشتی کانتینری مگامکس با ظرفیت ۲۳ هزار TEU را به یارد‌های کره‌ای و چینی داد. هزینه بین ۱۴۰ الی ۱۶۰ میلیون دلار برای هریک از کشتی‌ها در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار