۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

صدورگواهینامه الکترونیکی کشتی ها از سوی DNV GL

موسسه رده بندی DNV GL در راستای کمک به کاهش فرآیندهای اداری و هزینه مکاتبات برای مالکان کشتی، قانون‌گذاران، اجاره‌‌کنندگان و خدمه کشتی، تا این لحظه 45 شرکت ثبت کشتی جهت دریافت خدمات گواهی‌نامه الکترونیکی ثبت نام کرد.
نویسنده: الهام قربانی
کد خبر: ۷۶۸۰۸
صدورگواهینامه الکترونیکی کشتی ها از سوی DNV GL
به گزارش خبرگزاری مانا،DNV GL تلاش‌های خود در جهت دیجیتالی کردن با ارائه کلاس الکترونیکی منطبق با IMO و صدور گواهی‌نامه‌های قانونی برای کشتی‌های این رده را تشدید کرد. این شرکت امیدوار است که بتواند برای مالکان کشتی، قانون‌گزاران، اجاره‌‌کنندگان و خدمه کشتی زمان فرآیند اداری و هزینه‌های مربوط به حفظ و نگهداری اسناد و مدارک را کاهش دهد.
مدیر بخش دریایی این شرکت "Knut Ørbeck-Nilssen" اظهارکرد: « در طول چند سال گذشته از دیجیتالی کردن سیستم‌ها در جهت بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان بخش رده‌بندی خود استفاده کرده‌ایم. صدور گواهی‌نامه‌های الکترونیکی پیشرفت بزرگی در مسیر مدرنیته کردن رده‌بندی کشتی‌ها است. گواهی‌های الکترونیکی تعامل با مشتریان را راحت‌تر می‌کند، به سهامداران در سرتاسر صنعت این امکان را می‌دهد که از دیجیتالی کردن سیستم‌ها کسب ارزش کنند و به ما چشم‌انداز روشنی از بهبودهای اتی را ارائه می‌دهد.»
بر این اساس تا این لحظه 45 اداره ثبت کشتی به مؤسسه رده‌بندی اجازه صدور گواهی الکترونیکی را به نمایندگی از خود داده‌اند. DNV GL پیش از آن‌که این موضوع را به طور رسمی اعلام کند در پروژه‌های آزمایشی خود با تعدادی از مالکان کشتی و شرکت‌های ثبت پرچم کار کرده بود.
پیش‌بینی می‌شود این رویه در آینده مورد پذیرش بیشتری قرار گیرد. 
وی تاکید کرد: به محض آنکه بازرسی بر روی عرشه انجام شود، گواهی‌نامه‌ها بر روی پرتال مشتری قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند هر جای دنیا به این گواهی‌نامه ها دسترسی داشته باشند.
به گفته وی اطمینان از اینکه گواهی‌نامه‌ها معتبر هستند بر روی گواهینامه‌ها امضای الکترونیکی یک شماره پیگیری مخصوص وجود دارد که به صورت آنلاین قابل بررسی است.
DNV GL به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که از طریق کد دسترسی موقت گواهی‌نامه‌های الکترونیکی خود را با اجاره‌کنندگان کشتی، بنادر، اداره‌های ثبت کشتی و بیمه‌کنندگان به اشتراک بگذارند تا به این ترتیب طول فرآیندهای اداری را کاهش دهند. 
به عنوان بخشی از فرآیند توسعه این روش، کشتی‌های ساخت جدید گواهی‌نامه الکترونیکی خود را به محض تحویل شدن کشتی دریافت می‌کنند و کشتی‌های موجود نیز گواهی‌نامه‌های الکترونیکی خود را پس از اولین بازرسی یا ممیزی طبق برنامه زمانی دریافت خواهند کرد.
مدیر ناوگان شرکت Teekay Offshore (که یکی از کشتی‌هایش در پروژه آزمایشی شرکت داده شده بود)، Morten Nygaard، اعلام کرد: « در حالی که فرآیندهای کاری دیجیتالی شده با کارآیی بالا نقش بسیار مهمی را در بازار ایفا می‌کنند، رویه‌ای که از سوی DNV GL برای صدور گواهی‌نامه الکترونیکی ارائه می‌شود برای ما مزیت‌های خاصی را در بازار کنونی به همراه دارد.»
وی افزود: «ما تمایل داریم که از این رویه جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شویم.»
پس ازاعلام شرکت رده‌بندی ژاپنی، ClassNK، مبنی بر برنامه‌ریزی جهت معرفی یک سرویس صدور گواهی الکترونیکی برای کشتی‌های تحت پوشش خود و حذف کاغذبازی‌های موجود برای کشتی‌های داخل دریا و کنار ساحل، این پویش شکل گرفت. اکنون این سرویس تنها برای کشتی‌های تحت پرچم لیبریا و ثبت شده توسط شرکت رده‌بندی ClassNK است. در آوریل سال 2017، مقامات بندر سنگاپور در راستای توسعه صدور و استفاده از گواهی‌های الکترونیکی در صنعت کشتیرانی یک تفاهم‌نامه با دانمارک و نروژ امضاء کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار