۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

راهبردهای امنیتی حملات سایبری به شناورها منتشر شد

نسخۀ جدید راهبردهای امنیتی برای مقابله با حملات سایبری در شناورها با همکاری مشترک گروه های مختلف صنعت کشتیرانی و به رهبری بیمکو منتشر شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۸۱۰
راهبردهای امنیتی حملات سایبری به شناورها منتشر شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، راهبردهایی از سوی گروه های فعال در صنعت کشتیرانی و با رهبری بیمکو برای مقابله با حملات سایبری اتخاذ شد که شامل اطلاعاتی در زمینۀ بیمه، تفکیک موثر شبکه ها، راهکاری عملی در مدیریت شناور و اتصال آن به ساحل، مدیریت حملات سایبری در زمان پهلوگیری در بنادر و برقراری ارتباط با خط ساحلی است.
بر اساس این گزارش، فصول "برنامه ریزی احتمالی" و "واکنش به بهبود شرایط پس از وقوع حوادث سایبری" بار دیگر با هدف بازتاب اعمال راهبردها در شناورها و کنترل آنها از راه دور در صورتی که نتوانند از خود دفاع کنند، بازنویسی شد.
راهبردها منطبق با توصیه های سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در خصوص مدیریت خطرات سایبری است که در ماه ژوئن سال جاری میلادی اتخاذ شد.
یک زیرفصل نیز در زمینۀ بیمه به راهبردهای نسخۀ نخست اضافه شده است که به پوشش بیمه ای پس از حوادث سایبری به عنوان مهمترین بخش ارزیابی ریسکی که مالکان با آن روبه رو می شوند، می پردازد. این زیرفصل بر اساس تجربه واقعی شناوردارانی که شناورهای آنان مورد حمله سایبری قرار گرفته، بازنویسی شده است.
شایان ذکر است، گروه های فعال در این برنامه بیمکو، اتحادیۀ بین المللی خطوط کروز (CLIA)، اتاق بین المللی کشتیرانی (ICS)، اتحادیه بین المللی مالکان شناورهای بار خشک (INTERCARGO)، اتحادیه بین المللی مستقل تانکرداران (INTERTANKO)، انجمن بین المللی بیمه دریایی (IUMI) و انجمن بین المللی شرکت های نفتی (OCIMF) هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار