۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

رئیس جدید بیمکو منصوب شد

بزرگترین شورای بین المللی دریانوردی موسوم به بیمکو با دو هزار و 100 عضو در بیش از 120 کشور، رئیس جدید خود را معرفی کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۴۱۰
رئیس جدید بیمکو منصوب شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، رئیس شرکت کشتیرانی Common Progross یونان Anastasios Papagiannopolous به عنوان رئیس جدید شورای بین المللی دریانوردی (بیمکو) به مدت دو سال منصوب شد.
بر اساس این گزارش، رئیس جدید بیمکو سه موضوع اصلی طی دو سال مدیریت خود را محور اصلی فعالیت های بیمکو قرار می دهد. نخستین مورد ارتقاء دیجیتالی سازی در صنعت کشتی سازی است. بیمکو به منظور تحقق این هدف بر روی تعدادی از پروژه هایی که از تکنولوژی های همگرا بهره مند هستند مانند اعمال دستاوردهای جدید در توانمندی های نرم افزاری فعالیت خواهد کرد.
رئیس جدید بیمکو گفت: بیمکو برافزایش کارایی، ایجاد پایگاه داده مناسب وافزایش ساده سازی متمرکز شده است. با وجود اینکه تلاش ما برای افزایش دیجیتالی سازی در صنعت کشتیرانی ریسک هایی را به دنبال دارد، تلاش و فعالیت ما در زمینۀ امنیت سایبری و ایمنی مهمترین اولویت به حساب می آید. افزون برآن، ایمنی و امنیت تمامی خدمه، آگاهی دریانوردان به خطرات احتمالی و محافظت ازاطلاعات شخصی آنان را ضمانت می کنیم.
این گزارش ادامه داد: ارتقا دیجیتالی سازی برای دستیابی به دومین موضوع مطرح از سوی رئیس جدید با عنوان "کاهش مسئولیت های اداری افراد رده بالا در شناورها" بسیار کلیدی است. در این راستا، بیمکو قصد دارد مسئولیت های اداری را که دیگر برای عملیات ایمن شناورها به آنها نیازی نیست از طریق لغو قوانین مصوبِ غیرضروری بردارد.
سومین موضوع اصلی که وی تصمیم دارد طی دو سال خدمت خود در بیمکو اعمال کند به کارگیری و اجرای قوانین زیست محیطی پرقدرت تر از قبل است. در همین راستا بیمکو برای شفاف سازی قوانین و ضمانت کاربردی و واقعی بودن آنها برای اجرا گام برمی دارد. بیمکو همچنین از طریق ایجاد تاریخ های مهم و مشاوره دادن به شناورداران در باره انتخاب تجهیزات و حقایق عملیاتی، آنان را در خصوص کنوانسیون مدیریت و کنترل آب توازن کشتی ها کمک می کنند.
از سوی دیگر، بیمکو با همکاری دیگر اتحادیه ها و سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به دنبال اجرای برنامه ای کاربردی است تا به هدف مصرف سوخت با سولفور کمتر از 0.5 درصد تا سال 2020 میلادی دست یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار