۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

افتتاح بخشی از کریدور ساحلی کشور در جنوب خوزستان

11 کیلومتر دیگر از محور چهار بانده ساحلی هندیجان ـ دیلم که بخشی از کریدور ساحلی کشور محسوب می شود طی مراسمی با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان زیر بار ترافیک قرار گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۹۱۸
افتتاح بخشی از کریدور ساحلی کشور در جنوب خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در مراسم افتتاح این پروژه گفت: این پروژه بخشی از کریدور ساحلی کشور است که 220 کیلومتر آن در استان خوزستان قرار دارد و تاکنون 160 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
منوچهر رحمانی افزود:عملیات احداث فاز نهایی جاده چهاربانده  هندیجان به بندر دیلم در استان بوشهر از سال 1390 شروع شد و برای اجرای 11 کیلومتر70 میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی گفت: با قرار گرفتن این محور زیر بار ترافیک که در آستانه سال جدید صورت گرفت از بروز تصادفات جاده ای در این محور پرتردد کاسته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان  اظهار کرد: 30 کیلومتر دیگر از این کریدور ساحلی در محور بندرهندیجان به  ماهشهر نیز تا پایان امسال زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
کریدور ساحلی جنوب کشور از شلمچه در 16کیلومتر غرب خرمشهر شروع می شود و با گذر از شهرهای بندری خرمشهر - آبادان - ماهشهر - هندیجان به بندر دیلم متصل می شود و تا استان هرمزگان امتداد دارد.
این کریدور ساحلی که نقش مهمی در ارتقاء پدافند غیرعامل ، روان سازی ترافیک و عبور مناسب تر محموله های ترانزیتی دارد با مشارکت وزارت نفت و راه و شهرسازی در حال ساخت است.
کریدورساحلی جنوب کشور در محدوده استان خوزستان حدود 80درصد پیشرفت دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار