۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

نرخ حمل بار در خط آسیا- اروپا افزایش یافت

شاخص کانتینریِ جهان در خط شانگهای- اروپا از جهش نرخ حمل بار در خط آسیا- اروپا و بازگشت از روند نزولیِ پیشین خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۰۱۷
نرخ حمل بار در خط آسیا- اروپا افزایش یافتبه گزارش گروه بین الملل مانا و مرکز مشاورۀ حمل و نقل Drewry لندن، افزایش مداوم و پنج ماهۀ نرخ بار از ماه آوریل تا آگوست سال جاری میلادیِ موجب شد تا نرخ بار در مسیر شانگهای- اروپا با وجود کاهش 50 درصدی در چهار ماه نخست سال 2016 میلادی روندی صعودی را تجربه کند.
بر اساس این گزارش، مدیر مرکز مشاورۀ Drewry گفت: با وجود اینکه کاهش شدید نرخ بار برای مالکان شناورها و بارها تاثیر بسیار مثبتی داشت، شناورهای حامل بار از افت مداوم سود در اوایل سال جاری میلادی و در مسیر آسیا- اروپا رنج می بردند. با این حال و بر اساس پیش بینی ها، دیری نپایید تا شاهد بهبودِ این وضعیت دشوار باشیم.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به میانگین نرخ بار در مسیر شانگهای- روتردام افزود: میانگینِ نرخ بار به ازای هر کانتینر به ظرفیت 40 TEU از ماه ژانویه تا آوریل 772 دلار ثبت شده بود و در دورۀ ماه می- آگوست به رقم یک هزار و 467 دلار رسید.  
لازم به ذکر است، شاخص کانتینری جهان در خط شانگهای- روتردام نیز به یک هزار و 914 دلار رسید که از افزایش بیش از 52 درصدیِ در مقایسه با هفتۀ گذشتۀ سال جاری میلادی و صعود شش درصدی در مقایسه با همین هفته در سال گذشتۀ میلادی خبر می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار