۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
رییس جمهوری در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم:

تسهیل فعالیت کشتیرانی، دستاور مهم برجام

رئیس جمهور شب گذشته در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: تسهیل فعالیت کشتیرانی، دستاور مهم برجام است که در این دوران فرصت خوبی نه تنها برای فروش نفت و دسترسی به اموال، بلکه برای مسئله بیمه و کشتیرانی ایجاد شده است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۷۹۵۳
تسهیل فعالیت کشتیرانی، دستاور مهم برجام
به گزارش مانا، دکتر حسن روحانی با اشاره به سخنان وزیر نفت مبنی براینکه فروش نفت به یورو بوده و این درآمد نفتی به حسابی که ما تعیین می‌کنیم، واریز می شود، گفت: امروز بیش از 400 بانک خارجی با ما در ارتباط هستند که این آمار روز به روز در حال افزایش است. بنابراین در دوران برجام یک فرصت خوبی نه تنها برای فروش نفت و دسترسی به اموال، بلکه برای مسئله بیمه و کشتیرانی ایجاد شده است.
وی افزود: در حوزه کشتیرانی نیز تحت تحریم بودیم و کشتی‌های بزرگ در بنادر کشور پهلو نمی‌گرفتند و مجبور بودیم کالاها را با لنج به بنادر خودمان حمل کنیم که این امر مخارج هنگفتی برای کشور به همراه داشته است.
دکتر روحانی با تأکید بر اجرای برجام در زمینه های بیمه و کشتیرانی خاطرنشان کرد: برجام در بعضی از زمینه‌ها مانند صادرات نفت و گاز، بیمه، کشتیرانی و نقل و انتقال پول، بسیار خوب اجرا شده است اما در بعضی از موضوعات مانند عدم حضور و فعالیت بانک‌های بزرگ در رابطه با ایران ـ البته بهانه‌هایی می‌تراشند و یا فشارهایی پشت پرده به آنها وارد می‌شود ـ همچنین در برخی از نقل و انتقال ذخایر و یا تبدیل ذخایر به ارز‌های دیگر، هنوز کم و بیش مشکلاتی وجود دارد؛ اما روند، به گونه ای است که هر چه جلوتر می‌رویم گشایش بیشتری پیش روی ماست و ان شاء‌الله با وحدت، اتحاد و یکپارچگی این راه را پیش می بریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار