۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

پارلمان یونان به فروش بندر پیرائوس رای مثبت خواهد داد

آخرین مانعی که بر سر فروش بندر پیرائوس یونان به شرکت کشتیرانی کاسکو چین وجود داشت تا پایان ماه جاری سال میلادی با رای مثبت پارلمان این کشور از میان برداشته می شود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۶۰۶۹
پارلمان یونان به فروش بندر پیرائوس رای مثبت خواهد دادبه گزارش گروه بین الملل مانا، موانع فروش سهام بندر پیرائوس به شرکت کاسکو چین به ارزش 750 میلیون دلار از زمان امضاء قرارداد بین دو کشور در اوایل ماه آوریل سال 2016 میلادی یکی پس از دیگری از میان برداشته شد و اکنون آخرین مانع این قرارداد از سوی پارلمانِ یونان در جهتی مثبت به رای گیری گذاشته می شود.
بر اساس این گزارش، کمیتۀ رقابت یونان در روز 22 ژوئن سال جاری میلادی، مجوز اجرای قرارداد بین دو آژانس خصوصی سازی یونان و چین را داد. با وجود مخالفت های بسیاری که نسبت به اجرای این قرارداد وجود دارد، انتظار می رود رای پارلمانِ یونان در جهت اجرایی شدن فروش سهام بندر پیرائوس به کاسکو چین مثبت باشد چراکه نتیجۀ نهایی باید پیش از سفر نخست وزیر یونان در تاریخ دوم ماه جولای به پکن اعلام شود.
بر همین اساس، پکن به یونان هشدار داد تا پیش از ورود نخست وزیری یونان به پایتخت چین، هر گونه شبهه نسبت به اجرایی شدن فروش سهام بندر پیرائوس به کاسکومی بایست روشن شود. بدین ترتیب و در صورتی که پارلمانِ یونان به فروش نهایی این بندر به کاسکو رای ندهد باید سفر نخست وزیری این کشور به تعویق بیافتد.
این گزارش در پایان افزود: در حال حاضر و با بهبود روابط بین دو کشور در روزهای گذشته، پیش بینی می شود هم پارلمان به فروش بندر پیرائوس رای مثبت می دهد و هم نخست وزیری یونان به موقع در پکن حاضر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار