۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

سازمان شیلات برنامه جامعی برای صادرات خاویار ندارد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت:خاویار ایران با یک بسته بندی شکیل و شناسنامه دار که نشان دهنده مبدا تولید است باید صادر شود.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۶۷۳
سازمان شیلات برنامه جامعی برای صادرات خاویار ندارد
به گزارش مانا؛ مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه نرخ ماهی در شب عید کاهش می یابد،گفت: گرمی آب افزایش صید ماهی را در پی دارد، بنابراین در بازار شب عید شاهد کاهش نرخ ماهی هستیم.
وی درباره وضعیت نرخ ماهی در بازار شب عید گفت: برای تعیین نرخ ماهی نباید از وضعیت معیشتی صیادان غافل شویم، بنابراین دولت نباید در تعیین نرخ ماهی در شمال کشور دخالت کند؛زیرا این امر حساسیت ایجاد می کند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش صید در سواحل شمالی کشور با گرمی هوا رونق می گیرد،تصریح کرد:عرضه ماهی بیش از تقاضا،کاهش نرخ ماهی را درپی دارد.
وی با بیان اینکه صادرات خاویار نیازمند بسته بندی نوین است، گفت: سازمان شیلات برنامه جامعی برای صادرات خاویار ندارد؛ درحالی که این محصول می تواند برای اقتصاد ما ارزآوری داشته باشد.
بائوج لاهوتی یادآورشد: کانال عرضه خاویار باید مشخص باشد تا شاهد عرضه قاچاق این محصول بسیار مهم و مولد درعرصه اقتصادی نباشیم؛ چراکه صید قاچاق نمی تواند ارمغان اقتصادی برای ما به همراه داشته باشد.
عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما در زمینه صادرات خاویار جدی نیستیم، تصریح کرد: خاویار ایرانی نباید بنام کشورهای دیگر به ثبت برسد، زیرا خاویار باید با یک بسته بندی شکیل و شناسنامه دار که نشان دهنده مبدا تولید باشد صادر شود؛ تا از سوءاستفاده افرادی که قصد دارند خاویار ایران را بنام خود ثبت کنند،جلوگیری شود.
برچسب ها: خاویار صادرات
ارسال نظرات
آخرین اخبار