۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به زودی؛ بهره برداری از شناور تفریحی در آبهای رامسر

ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی در مناطق نمونه گردشگری ساحلی استان مازندران توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ایجاد است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۹۷۶
به زودی؛ بهره برداری از شناور تفریحی در آبهای رامسر
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: ایجاد زیرساختهای گردشگری در مناطق نمونه گردشگری ساحلی تعیین شده در نوار ساحلی مازندران همچنان ادامه دارد.
دلاور بزرگ نیا ادامه داد: سرمایه گذاران بخش خصوصی در برخی از این مناطق نمونه گردشگری ساحلی در حال ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی هستند.
وی اذعان داشت: در این مناطق نمونه گردشگری ساحلی همچنین اسکله های تفریحی ایجاد و به دنبال آن شناورهای تفریحی نیز در آنها به بهره برداری می رسد.
این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: در حال حاضر یک فروند شناور تفریحی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور ترکیه خریداری شده است، که قرار است به زودی وارد آبهای خزر شود.
به گفته وی، این شناور تفریحی در یکی از مناطق گردشگری ساحلی در شهرستان رامسر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رونق گردشگری در شهر ساحلی نور
وی در ادامه گفت: افتتاح مجتمع گردشگری دشت نور در شهرستان ساحلی نور در سفر رئیس جمهور به این استان یکی از مهمترین اتفاقات اخیر در صنعت گردشگری استان مازندران محسوب می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان ساخت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان با سرمایه گذاری صددرصدی بخش خصوصی احداث شده است.
وی تصریح کرد: مجتمع گردشگری دشت نور در فضایی به مساحت 35 هکتار ایجاد شده است که فضای جذابی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.
به گفته وی، در این مجتمع گردشگری تمام امکانات لازم برای گردشگران اعم ویلا، هتل، رستوران، کافی شاپ، باشگاه ورزشی، قایق سواری، پیست اسب سواری، زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین مینی گلف و ... ایجاد شده است.
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: همچنین دریاچه مصنوعی به وسعت 4.5 هکتار ویژه ماهیگیری و قایق سواری در این مجتمع ایجاد شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: اگر گردشگران به این مجتمع گردشگری وارد شوند دیگر نیازی به خارج شدن از این مجتمع برای رفع نیازهای خود ندارد و می توانند چندین روز را در این مجتمع سپری کنند.
وی تاکید کرد: از آنجا که این مجتمع گردشگری در شهرستان ساحلی نور ساخته شده است، می تواند در جذب هر چه بیشتر گردشگران علاقه مند به توریسم دریایی و ساحلی در این شهرستان عمل کند.
بزرگ نیا خاطرنشان ساخت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مازندران به منظور توسعه فرهنگ و صنایع دستی استان، اختصاص 25 میلیارد تومان به این حوزه ها به تصویب رسید.
این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: فاصله این مجتمع گردشگری با دریا حدود هفت کیلومتر است و گردشگران ورودی به این مجتمع می توانند به راحتی به دریا نیز دسترسی یابند.
اماکن اقامتی مازندران افزایش می یابد
به گفته وی، فاز دوم این مجتمع گردشگری شامل یک هتل بسیار بزرگ در چندین طبقه است که می تواند ظرفیت اقامتی استان را افزایش دهد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: با توجه به وجود جاذبه دریا و سواحل زیبای خزر در استان مازندران، همواره در ایام پیک سفر گردشگران زیادی برای بهره برداری از این نعمت ها وارد استان مازندران می شوند.
وی گفت:لذا افزایش خدمات گردشگری به صورت سالیانه در مازندران ضروری است که در این میان افزایش تعداد مکان های اقامتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بزرگ نیا، تاکید کرد: در صورت تامین تسهیلات لازم ظرف دو سال آینده، 19 هتل 5 و 4 ستاره در استان مازندران به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: این هتل ها هم اکنون بین 15 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در دست ساخت هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار