۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

هوای سه شهر ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم

براساس رصد و پایش سامانه پایش کیفی هوای کشور وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، هوای سه شهر ساحلی خوزستان در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۹۹۹۹۸

هوای سه شهر ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم

به گزارش خبرنگار مانا، براساس شاخص اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های هندیجان ۱۷۱، ماهشهر ۱۶۸ و خرمشهر ۱۵۸ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم هستند.
مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان سه شهرساحلی خوزستان به خصوص بیماران مبتلا به نارسایی‌های قلبی و عروقی، آسم، ریوی و سالمندان خواست برای حفظ سلامتی خود در حد امکان در منازل بمانند و در صورت خروج از خانه از ماسک‌های بهداشتی و استاندارد استفاده کنند.  
فعالیت صنایع آلاینده نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر، نیروگاه‌های حرارتی و کوره‌های آجرپزی و نشست هوا (اینورژن) از عوامل اصلی بروز آلودگی در شهر‌های ساحلی خوزستان هستند.
در پی افزایش میزان آلودگی هوا در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان، مراکز درمانی برای پذیرش بیماران به حال آماده باش در‌آمدند.
بنا به اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی خوزستان با افزایش سرعت باد و تغییرات جوی، از میزان غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های ساحلی خوزستان کاسته خواهد شد.
هوای اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان در سال جاری بار‌ها در وضعیت ناسالم و قرمز داشته است.
در روز‌های اخیر آلودگی هوا در کنار گرمای سوزان و شرجی آزار دهنده شرایط دشواری را برای ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان ایجاد کرده است.   

ارسال نظرات
آخرین اخبار