۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

فردا خلیج‌فارس کمی آرام می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: از صبح فردا – سه‌شنبه، سرعت باد و ارتفاع موج در خلیج‌فارس، در محدوده این استان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۹۹۲۳

فردا خلیج‌فارس کمی آرام می‌گیرد

 

سعید رنجبر در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حاصل از داده‌های هواشناسی، این اداره‌کل هشدار هواشناسی دریایی شماره ۱۹ سطح زرد صادر کرده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا از شنبه گذشته، ۱۳ مردادماه تا صبح فردا، سه‌شنبه ۳۰ مردادماه، افزود: از صبح فردا سرعت باد در محدوده خلیج‌فارس و دریای عمان در محدوده استان هرمزگان کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از صبح فردا تا پایان هفته، سرعت وزش باد در مناطق یاد شده به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و همچنین، شاهد افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۵۰ سانتیمتر (پنج پا)، خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر وزش باد مداوم در ساعات بعدازظهر رو شب در محدوده تنگه هرمز، احتمال تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی و همچنین اختلال در تردد شناور‌های مسافربری استان هرمزگان، رعایت نکات ایمنی و تجدیدنظر در تردد‌ها ضروری است.

رنجبر در انتها نیز تصریح کرد: با توجه به احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری به سمت عمان و کشور امارات متحده عربی و بنادر بوشهر و خوزستان، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی با تاکید بر دریای عمان و تنگه هرمز و جزایر غربی استان جاسک، سیریک، کوهستک، کلاهی، قشم، هرمز، لارک، جزیره لاوان و کیش اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار