۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

تعویض بویه‌ها و چراغ‌های فرسوده در بندر بوشهر

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بویه و چراغ راهنمای فرسوده حادثه‌دیده در اثر برخورد شناور در کانال دسترسی دریایی بندر بوشهر با موفقیت تعویض شد.
کد خبر: ۹۹۹۰۸

تعویض بویه و چراغ راهنمای فرسوده در کانال دسترسی دریایی بندر بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی با اشاره به عملیات تعویض چراغ راهنما و بویه در کانال دریایی بوشهر اظهار کرد: در پی حادثه‌ای که منجر به برخورد یک شناور با بویه و چراغ راهنمایی در کانال دسترسی دریایی بندر بوشهر شد، سازه آسیب‌دیده تعویض شد.

وی بیان کرد: این حادثه که تاریخ اعلام آن ۲۳ مرداد بود، باعث تخریب کامل قسمت فوقانی بویه و تجهیزات مربوط به چراغ و سولار آن شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: به دنبال این برخورد، تلاش‌ها برای شناسایی شناور مقصر از طریق ردیاب AIS همچنان در حال پیگیری است.

حاجی رضایی ادامه داد: بویه شماره ۱۶ نقش حیاتی در هدایت کشتی‌ها و جلوگیری از انحراف آن‌ها در پیچ کانال دسترسی بندر بوشهر دارد و نبود آن می‌توانست منجر به خطرات جدی مانند به گل نشستن کشتی‌ها شود.

وی افزود: با این حال اقدام اولیه برای تعویض بویه به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان‌پذیر نبود تا اینکه امروز عملیات تعویض بویه آغاز شد و با موفقیت به پایان رسید.

حاجی رضایی اظهار کرد: بویه پلی‌اتیلن آسیب‌دیده با یک بویه فلزی قرمز مجهز به چراغ چشمک‌زن قرمز جایگزین و بویه صدمه‌دیده نیز برای بررسی و تعمیر به کارگاه علائم منتقل شد.

وی گفت: با توجه به نقش بویه‌ها در راهبری و هدایت کشتی‌ها عملیات تعمیرات و نگهداری بویه‌ها در کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم همواره مورد توجه جدی قرار دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به دریانوردان و فرماندهان شناور‌ها توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه نارسایی و یا خاموشی بویه‌ها و دیگر علائم کمک ناوبری، به مرکز کنترل مخابرات نزدیکترین بندر اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها: بندر بوشهر بویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار