۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران:

یگان حفاظت آبزیان هرمزگان دچار کمبود تجهیزات و نیروی انسانی است

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: یگان حفاظت منابع آبزیان استان در حال حاضر در تجهیزات، منابع و نیروی انسانی دچار کاستی است.
کد خبر: ۹۹۹۰۷

یگان حفاظت آبزیان هرمزگان دچار کمبود تجهیزات و نیروی انسانی است

 

به گزارش مانا از بندرعباس، عطا ا... رئیسی در سفر به جزیره کیش با بیان اینکه این جزیره ظرفیت‌های ویژه و خوبی در حوزه صید و صیادی دارد، اظهار کرد: بی‌شک این جزیره می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شیلاتی، به الگویی درخشان در این حوزه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه کیش الگوی موفق صیادی بدون تور(صید و صیادی با قلاب) است و موفقیت‌های خوبی در صید با رشته قلاب داشته است، عنوان کرد: حل مشکلات جامعه صیادی، توسعه خدمات به جامعه صیادی جزیره کیش، تقویت زیر‌ساخت‌های شیلاتی و همچنین انضباط بخشی بیشتر به فعالیت‌های صید و صیادی در کنار تقویت پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات کیش از برنامه‌های پیش‌ِروی حوزه صید و صیادی این جزیره است.

این مقام مسئول تاکید کرد: امید است با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شاهد رشد و توسعه در حوزه صید و صیادی این جزیره، بیش از پیش باشیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه یگان حفاظت منابع آبزیان استان در حال حاضر در تجهیزات، منابع و نیروی انسانی دچار کاستی است، خاطر نشان شد: مشارکت جامعه صیادی می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای فعالیت‌های یگان و همچنین جلوگیری از آسیب به منابع صیادان داشته باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این سفر، از جزیره کیش به عنوان جزیره‌ای پیشرو در روش صید با قلاب یاد کرد و افزود: در این جزیره نقش پررنگ تعاونی‌های صیادی در مدیریت و ارتقای صید و صیادی به خوبی مشهود است.

بارانی همچنین با اشاره به ورود موفق جامعه صیادی در استان هرمزگان به حوزه آبزی‌پروری گفت: خوشبختانه در جزیره کیش نیز صیادان به حوزه آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهی در قفس ورود داشته‌اند که امید داریم شاهد موفقیت چشمگیر این عزیزان باشیم.

وی توسعه آبزی پروری در کنار ارتقای صید و صیادی را از اهم برنامه های شیلات هرمزگان در این منطقه خواند و گفت: جزیره کیش می تواند به قطب و نگین صید و صیادی اصولی تبدیل شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان جابه‌جایی و انتقال شناورهای توقیفی از بندر صیادی به مکان دیگر، توسعه پارکینگ شناورهای صیادی قایق در محوطه بندر و تجهیز آن به دوربین مداربسته، ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی، پیگیری لایروبی، توسعه پارکینگ شناورهای صیادی در اسکله خشکی، تجهیز شناورهای صیادی به سامانه های کنترلی، احداث سردخانه نگهداری ماهی ، توانمند سازی تعاونی صیادی کیش و ... را در دستور کار شیلات شهرستان کیش قرار داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار