۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

سامانه جامع گردشگری در کیش راه اندازی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز به کار سامانه جامع گردشگری در این جزیره خبر داد و گفت: حاکمیت گردشگری در کیش هوشمند می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۱۵

سامانه جامع گردشگری در کیش راه اندازی شد

به گزارش مانا از بندرعباس، رحیم سرهنگی در نشست (روز پنجشنبه) با جامعه کلوپداران تفریحات دریایی جزیره کیش، اظهار کرد: سامانه جامع گردشگری جزیره راه‌اندازی شده و امیدواریم زمینه‌ساز نظم‌دهی به این حوزه شود.

وی اعتماد را بزرگترین دستاورد صنعت گردشگری و برند‌سازی عنوان کرد و افزود: این سامانه جامع گردشگری که اخیراً نیز راه‌اندازی شده است، موجب ایجاد رقابت سالم و حقیقی در کیفیت خدمات می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تأکید بر اینکه لوازم و تجهیزات تفریحات دریایی کیش با حمایت و سیاست‌گذاری صحیح به روز رسانی می‌شود، اضافه کرد: تفریحات دریایی پیشانی صنعت گردشگری کیش است و معتقدیم که کلوپ‌های دریایی برای سرمایه گذاری مجدد در این حوزه باید به سوددهی لازم دست یابند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نگاه به صنعت گردشگری باید تغییر کند، گفت: ما نیازمند تکمیل زنجیرۀ گردشگری برای تحول در این صنعت هستیم.

وی با بیان اینکه در سامانه جدید تعریف شده، دفاتر خدمات گردشگری حذف نمی‌شوند، افزود: این سامانه نه تنها جایگاه ویژه‌ای برای دفاتر خدمات گردشگری قائل است، بلکه مانع وقوع هرگونه دلال بازی در این حوزه می‌شود.

سرهنگی با تأکید بر اینکه به دنبال هوشمند سازی صنعت گردشگری در کیش هستیم، بیان کرد: به طور مثال اگر هواشناسی نسبت به توفانی شدن دریا اخطار دهد، این سامانه بسته شده و هیچ کلوپی امکان ارائه خدمات نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه گردشگری ناسالم که بر پایه بی‌اعتمادی است، باید برچیده شود، تصریح کرد: فروش هرگونه بلیط تفریحات دریایی خارج از این سامانه تخلف است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: ما به دنبال خود نظارتی جامعه کلوپداران هستیم که البته بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش نیز رصد لازم را انجام می‌دهد.

سرهنگی همچنین به تبلیغ گسترده سامانه جامع گردشگری کیش در فرودگاه‌ها و داخل پرواز‌های منتهی به جزیره اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از اختصاص یک درصد از درآمد کلوپ‌های دریایی به کنسرسیوم گردشگری خبر داد و اظهار کرد: این سرمایه گذاری در توسعه بخش خصوصی کیش هزینه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار