۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح کرد:

لارو‌های تولیدی در مراکز تکثیر میگو هرمزگان بیمه می‌شوند

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: پیگیری بیمه لارو‌های میگوی تولیدی از اهم برنامه‌های شیلات استان برای ادامه سال زراعی پیش‌رو است.
کد خبر: ۹۹۸۰۳

لارو‌های تولیدی در مراکز تکثیر میگو هرمزگان بیمه می‌شوند

 

به گزارش مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در چهارمین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان اظهار کرد: پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی هستیم.

وی در این نشست که با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان، معاون فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان، رئیس گروه میگو شیلات استان، رئیس گروه آموزش و ترویج شیلات هرمزگان، روئسای شیلات شهرستان‌ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان برگزار شد، افزود: ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید، تاکید بر ذخیره‌سازی هرچه سریعتر، تاکید بر تولید لارو مورد نیاز استان و همچنین پیگیری بیمه لارو‌های تولیدی از اهم برنامه‌های شیلات استان برای ادامه سال زراعی پیش‌رو است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی تکثیر و پرورش میگو در درجه اول به نفع خود بهره‌برداران و مزرعه داران است، بر رعایت آن‌ها و ارتقای مدیریتی در مزارع پرورش میگو تاکید کرد.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: مزارعی که متقاضی کشت دو دوره (کراپ) در سال می‌باشند، در کراپ دوم (دوره دوم پرورش) دامپزشکی و شیلات کلیه همکاری‌های لازم را خواهند کرد.

بارانی همچنین برگزاری جلسه کمیته فنی و بهداشتی در شهرستان، رعایت تقویم ذخیره‌سازی و پایان ذخیره‌سازی مزارع پرورش میگو تا ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، اعلام آمادگی دامپزشکی در خصوص صدورگواهی حمل لارو وغذا، رعایت تراکم ذخیره سازی طبق الزامات فنی و بهداشتی است که باید مورد توجه باشد.

اضافه می‌شود، به پیشنهاد اداره‌کل شیلات هرمزگان یک تا ۱۰ شهریورماه برای طرح دریابست در این استان پیشنهاد شده که پس از تایید، اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار