۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵

سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان در صنعت پرورش ماهی در دریا

مجری طرح پرورش ماهی در دریا، گفت: میزان سرمایه گذاری برای ظرفیت پرورش ماهی در قفس ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن است که بدون محاسبه شناور این رقم بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۸۳

سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان در صنعت پرورش ماهی در دریا

 

محمد رنگرز جدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه پرورش ماهی در دریا، اظهار داشت: در حال حاضر میزان سرمایه گذاری در مزارع استاندارد که قفس‌ها مجهز به شناور‌های پشتیبانی و تجهیزات جانبی هستند، میزان سرمایه گذاری به ازاء هر ۱۰۰۰ تُن، ۱۰۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا در ادامه خاطرنشان ساخت: به طور میانگین میزان سرمایه گذاری برای ظرفیت تولید ایجاد شده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن است که بدون محاسبه شناور این رقم بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.

وی اشاره به فعالیت ۴۰ مزرعه پرورش ماهی در دریا طی چند سال اخیر از راه اندازی ۳۰ مزرعه جدید پرورش ماهی در دریا خبر داد و گفت: این مزارع  با استقرار ۸۶ قفس جدید در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر ایجاد شده اند که در مجموع هم اکنون شاهد فعالیت ۷۰ مزرعه پرورش ماهی در خلیج فارس و دریای خزر هستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: با این ۳۰ مزرعه جدید، مجموع ظرفیت تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تُن ماهی در دریا ایجاد شده است که نقش مهمی در توسعه این صنعت مهم شیلاتی خواهد داشت.

رنگرزجدی در ادامه گفته‌های خود در خصوص میزان ذخیره سازی در مزارع پرورش ماهی در دریا، تصریح کرد: بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳۵۶ قفس دریایی طی فصل پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ذخیره سازی شده است.

مجری طرح پرورش ماهی در دریا به تسهیل صدور مجوز‌ها با تدوین و تصویب شیوه نامه "صدور، پایش و ابطال مجوز‌های پرورش ماهی در محیط‌های محصور دریایی" اشاره کرد و گفت: این امر نقش مهمی در توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا طی سه سال گذشته داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار