۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

رشد ۷۰ درصدی نظام‌مند‌سازی صنعت بازیافت شناور‌ها

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از رشد ۷۰ درصدی نظام مندسازی و ساماندهی صنعت بازیافت و اسقاط شناور‌ها طبق ضوابط زیست محیطی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۸۵

رشد ۷۰ درصدی نظام‌مند‌سازی صنعت بازیافت شناور‌ها

 

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر ضرورت کاهش آلودگی‌های دریایی از طریق بازیافت و اسقاط شناورها، از رشد ۷۰ درصدی نظام مندسازی و ساماندهی صنعت بازیافت و اسقاط شناور‌ها طبق ضوابط زیست محیطی خبر داد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: این رشد ۷۰ درصدی در حالی است که سال ۱۴۰۰ صنعت بازیافت و اسقاط شناور‌ها با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است که این آمار طی دولت سیزدهم با رشد چشمگیری همراه بوده است.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی بازیافت شناور‌ها به دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان گامی مهم در راستای کاهش آلودگی‌های دریایی، گفت: همچنین ساماندهی سایت‌های تعمیراتی و کشتی‌سازی به ویژه جهت اسقاط شناور‌ها با بررسی تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های موجود جهت رعایت الزامات زیست محیطی در خصوص بازیافت شناور‌های صورت گرفته است.

ذوالجودی اظهار امیدواری کرد: ساماندهی و نظام مندسازی شناور‌ها در راستای کاهش آلودگی‌های دریایی در سال‌های آینده نیز توسط دولت‌های آتی به عنوان پروژه مهم محیط زیست دریایی کشور تداوم یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار