۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

۱۵ نفر در سواحل استان بوشهر غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۵ نفر به سبب عدم آشنایی با فن شنا در سواحل خلیج فارس استان بوشهر غرق شدند و جان باختند.
کد خبر: ۹۹۶۳۷

۱۵ نفر در سواحل استان بوشهر غرق شدند

 

ابراهیم پارسا در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افزایش شدت گرما و استقبال از شنا در دریا گفت: باتوجه به سامانه گرمایشی حاکم بر استان بوشهر، تمایل افراد به شنا کردن در دریا خطر غرق‌شدگی وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به فوت ۱۵ نفر به سبب غرق‌شدگی در استان بوشهر افزود: در چهار ماه نخست امسال ۱۵ نفر در سواحل استان بوشهر به سبب غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: از این تعداد یک نفر خانم و ۱۴ نفر مرد هستند که بیشترین آمار فوت ناشی از غرق‌شدگی در چهار ماه سال جاری که تنها ۶ نفر در خردادماه بوده است.  

مدیر کل پزشکی قانونی استان بوشهر تاکید کرد: برای پیشگیری از غرق‌شدگی افراد حتماً باید با فنون اولیه و محدودیت‌های شنا آشنا باشند.

پارسا اضافه کرد: با گرم شدن هوا میل و تمایل افراد برای آب تنی و شنا کردن بیشتر می‌شود، در این زمینه افراد باید با فن شنا آشنا باشند و یا در مناطقی که دارای نجات غریق است شنا کنند و در مناطقی که هشدار خطر غرق‌شدگی نصب شده از شنا کردن خودداری کنند.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که برای تفریح به کنار دریا و رودخانه‌ها می‌روند، مواظب کودکان خود باشند و از آن‌ها غافل نشوند تا حوادث ناگوار اوقات آن‌ها را تلخ نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار