حرمت الله رفیعی در گفتگو با خبرنگار مانا به موانع پیشروی توریسم دریایی در کشور اشاره کرد و گفت: احداث اسکله ها و بنادر مسافربری به عنوان ابتدایی ترین زیرساخت این صنعت به عهده وزارت راه و سازمان بنادر و دریانوردی است که جهت تحقق این امر جلسات متعددی برگزار شد، قول هایی جهت اعطای تسهیلات برای سرمایه گذاران در زمینه صنعت توریسم دریایی داده شد که در نهایت به جایی نرسید.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران، یادآور شد: همچنین در جنوب کشور نیز پتانسیل بسیار خوبی جهت ترددهای بینالمللی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و عمان وجود دارد که در این راستا تلاش های زیادی برای فعالیت شناور مسافربری دریایی بین بنادر ایران و بنادر عمان صورت گرفته که در نهایت موفق نبود و محقق نشد.
وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تلاشهای زیادی طی سالهای اخیر برای راه اندازی خط مسافربری دریایی در مسیر بندر چابهار و بنادر عمان توسط سرمایه گذاران داخلی و عمانی صورت گرفته گرفته بود.