۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶

پیش بینی تولید ۱ میلیون و ۶۸۳ هزار تن انواع آبزیان در سال ۱۴۰۳

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، گفت: پیش بینی می‌شود طی سال  ۱۴۰۳، مجموع تولیدات آبزیان کشور از طریق صید و پرورش به یک میلیون و ۶۸۳ هزار تن برسد.
کد خبر: ۹۹۵۶۱

پیش بینی تولید ۱ میلیون و ۶۸۳ هزار تن انواع آبزیان در سال ۱۴۰۳

 

رجبعلی قربانزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طی سال  ۱۴۰۳، مجموع تولیدات آبزیان کشور از طریق صید و پرورش به یک میلیون و ۶۸۳ هزار تُن برسد و این در حالی است که سال گذشته این رقم یک میلیون و ۴۰۸ هزار تُن بوده است.

مدیر‌کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، مجموع آبزی پروری سال گذشته را ۶۳۷ هزار تُن اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۹۰۷ هزار تُن افزایش یابد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: همچنین مجموع صید سال گذشته ۷۷۱ هزار تُن بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۷۷۵ هزار تُن برسد.

وی تولیدات آبزیان جهان بر‌اساس آخرین آمار منتشره توسط سازمان خوار و بار جهانی در سال ۲۰۲۱ میلادی را بیش از ۲۱۸ میلیون تن اعلام کرد که از این میزان ۱۸۲ میلیون تن مربوط به جانواران آبزی و ۳۶ میلیون تن مربوط به گیاهان آبزی است.

به گفته قربانزاده، حدود ۹۲ میلیون تن از کل تولیدات آبزیان جهان از طریق صید و ۱۲۶ میلیون تن از طریق آبزی پروری تامین شده است که سهم تولیدات آبزی پروری از کل تولیدات آبزیان حدود ۵۸ درصد بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار