۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

انتشار شماره تازه نشریه پیام دریا

شماره ۲۷۱ نشریه پیام دریا منتشر شد.
کد خبر: ۹۹۵۴۱

انتشار شماره تازه نشریه پیام دریا

 

به گزارش مانا؛ شماره ۲۷۱ نشریه پیام دریا به عنوان نشریه تخصصی حوزه دریا که ۳۲ سال انتشار مستمر داشته است منتشر شد.
پیام دریا در این شماره تلاش دارد ضمن گرامیداشت برای ۲۵ ژوئن روز جهانی دریانورد، کماکان دغدغه‌های بخش دریایی کشور را نیز مدنظر داشته باشد.
همچنین باید اذعان داشت که طی سه سال اخیر و در دوران تصدی دولت سیزدهم به ریاست جمهوری شهید خدمت آیت‌ا... رئیسی بخش دریایی کشور شاهد تحولات مثبتی بود از احیاء کریدور شمال-جنوب گرفته تا رونق یافتن بندر چابهار و مهم‌تر از همه ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری که به حق نقطه عطفی در تاریخ کشور است؛ بنابراین در بخش آغازین این شماره از پیام دریا نگاهی داشته‌ایم به برخی از این تحولات که ناوگان ملی نیز در آن نقش محوری داشته است.
در بخش ناوگان شماره تازه پیام دریا، برخی از مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دستاور‌های این گروه طی سال گذشته سخن گفته‌اند که موارد قابل توجهی را در خود دارد. از شکستن رکورد‌ها در حمل‌و‌نقل ریلی تا جلوگیری از خروج چند صد میلیون دلار ارز از کشور بر‌اساس راهبرد در اولویت بودن تولید داخلی از سوی این گروه حمل‌و‌نقلی از جمله مواردی است که در این بخش به آن‌ها نگاهی انداخته‌ایم. این بخش یک رخداد کم‌نظیر نیز در خود دارد که در گفتگو با مدیرعامل مؤسسه آموزش گروه کشتیرانی بدان اشاره شده است.
همانطور که پیش از این اشاره شد با توجه همزمانی انتشار این شماره با روز جهانی دریانورد در سال ۲۰۲۴، پرونده‌ای در این خصوص فراهم کرده‌ایم که تلاش شده طی آن ضمن تقدیر از دریانوردان برخی از مشکلات این قشر بازتاب داده شود. هر چند این شغل که عملاً اقتصاد دنیا را به دوش می‌کشد چنان وسیع، پیچیده و کمتر دیده شده است که واژه‌ها یارای بازگوی قصه حماسی آن نیست.
در پرونده توسعه دریا محور شماره ۲۷۱، نیز سعی شده یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی در تاریخ کشور که ریل‌گذاری اقتصادی کشور را به کل متحول می‌سازد مجدداً در کانون توجه قرار گیرد و به ابعاد تازه‌ای از فرصت‌های این ابلاغیه و موانع پیش روی اجرای آن پرداخته شود.
گزارش از آخرین وضعیت صنعت کشتیرانی، گزارشی دیگر که فنّاوری‌های نوین در این صنعت را مورد مداقّه قرار داده و چند یادداشت خواندنی از جمله رهاورد‌های شماره ۲۷۱ نشریه پیام دریا است.
گفتنی است، در پایان سخن، باید یادی کنیم از یکی از خوانندگان فرهیخته، ارجمند و همیشه همراه پیام دریا که عروج او به همراه سید شهدای خدمت نامش را در تاریخ این دیار جاودانه کرد. شهید دکتر امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران همواره به پیام دریا لطف داشتند و یادداشت‌های مکرر ایشان در تشویق این نشریه از جمله افتخارات مانای آن خواهد بود.
از محضر خداوند متعال علو درجات شهداء این مرز و بوم به ویژه شهدای خدمت را خواستاریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار