۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

ارتفاع موج در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر به ۲ متر رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد بر روی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس به بیش از ۲ متر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۹۵۳۳

ارتفاع موج در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر به ۲ متر رسید

 

حسین مستانه در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر اظهار داشت: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی و افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۲ متر رسیده است.

وی وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی را سبب متلاطم شدن خلیج فارس در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر دانست و تاکید کرد: وزش باد در فراساحل شمالی خلیج فارس از اوایل شب تا بامداد فردا شمال غربی با سرعت ۱۵ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در سواحل خلیج‌فارس استان را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر بیان کرد و افزود: ارتفاع موج دریا در فراساحل شمالی خلیج فارس در ساعاتی از اوایل شب تا بامداد فردا به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

مستانه، اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این شرایط و مواج شدن خلیج فارس توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی در فعالیت‌های دریایی اندیشیده شود.

برچسب ها: بوشهر خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار