۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد:

رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد شاخص‌های عملکردی در بخش غیرنفتی بندر شهید باهنر خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۴۵

رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر


به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به گزارش عملکرد بندر شهید باهنر در سه ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: آمار عملکرد بندر شهید باهنر طی سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد شاخص‌های عملکردی در تمام حوزه‌های غیرنفتی است.

وی با اشاره به میزان تخلیه و بارگیری غیرنفتی در این بندر تجاری، افزود: شاخص تخلیه و بارگیری غیرنفتی با ثبت رکورد ۴۷۱ هزار و ۱۴۲ تن، از رشد قابل توجه ۵۷ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: در بخش واردات غیرنفتی، ۱۸ هزار و ۴۲۶ تن با رشد پنج درصدی در این بندر به ثبت رسیده و در بخش صادرات نیز ۳۵۹ هزار و ۹۱۰ تن با افزایش ۵۹ درصدی همراه بوده است. محمدحسینی تختی با بیان اینکه در بخش ترانزیت غیرنفتی که از رشد ۲۸ درصدی برخوردار است، ۲۱ هزار و ۴۹۸ تن در عملکرد این بندر به ثبت رسیده است، ادامه داد: کاپوتاژ انجام شده از بندر شهید باهنر نیز با رشد ۴۸ درصدی همراه بوده و میزان آن ۳۵ هزار و ۹۷۸ تن بوده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بندر شهید باهنر در تخلیه و بارگیری کانتینر‌های یخچالی طی سه ماهه نخست امسال، با رشد قابل توجه ۱۳۷ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل روبرو بوده که از این میزان ۷۷۷۴ TEU کانتینر پر و ۶۸۱۴ TEU نیز کانتینر خالی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد بخش نفتی در بندر شهید باهنر طی سه ماهه نخست ۱۴۰۳، گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که در بخش ترانزیت نفتی نیز با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: بندر شهید باهنر در مجموع شناور‌های ورودی نیز با تعداد ۹۰۴ فروند شناور از رشد هشت درصدی را تجربه کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار