۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
همزمان با سالروز حادثه ۱۲ تیر صورت گرفت؛

گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس در خلیج فارس

همزمان با سالروز حادثه ۱۲ تیر – سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج‌فارس، محل شهادت مسافران این پرواز گلباران شد.
کد خبر: ۹۹۴۴۳

گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس در خلیج فارس

 

به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه، محل سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ۶۵۵ و شهادت ۲۹۰ سرنشین آن بر اثر حمله تروریستی ناو آمریکایی، گلباران شد.

بر‌اساس این گزارش، ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ (برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) ناو وینسنس آمریکایی، یک فروند هواپیمای متعلق به جمهوری اسلامی ‏ایران، با علم به اینکه یک هواپیمای مسافربری است را، در خلیج‌فارس مورد هدف قرار داد و که بر اثر این اقدام غیرانسانی ۲۹۰ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از مبدأ بندرعباس به مقصد دبی، با شلیک دو موشک کروز از ناو هواپیمابر یو. اس. اس. جک وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

هرساله نیز در همان تاریخ، به‌یاد شهدای این حادثه تلخ، ضمن برگزاری آیین گرامیداشت شهدای این حادثه تروریستی، محل سقوط ایرباس ۶۵۵ و شهادت ۲۹۰ مسافر آن، توسط خانواده‌های شهدا، مردم و مسئولان گلباران می‌شود که این آیین امسال نیز با شکوه و احترام به مقام شامخ شهدا برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار