۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴

تغییر ساختار پرورش میگو در سواحل مکران/تولید ۲۰ تن میگو در هر هکتار از مزارع میگوی مکران

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، تغییر ساختار پرورش میگو در سواحل مکران را اقدام مهم سازمان شیلات در صنعت پرورش میگو اعلام کرد و گفت: طی این تغییر ساختار، پرورش سنتی به پرورش نیمه متراکم و متراکم صنعتی تغییر خواهد یافت.
کد خبر: ۹۹۴۴۰

تغییر ساختار پرورش میگو در سواحل مکران/تولید ۲۰ تن میگو در هر هکتار از مزارع میگوی مکران

 

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه خوداتکایی و افزایش بهره وری در صنعت شیلات، اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و تکنولوژی‌های نوین، موفق به اقدامات مؤثری در زمینه افزایش تولیدات شیلاتی شده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه صنعت شیلات در حال تحول بزرگی است، تصریح کرد: با بکارگیری فنّاوری‌های ویژه در نهاده‌های اولیه مثل خوراک آبزیان و بچه ماهی به خوداتکایی رسیده‌ایم.

وی در ادامه تغییر ساختار پرورش میگو در سواحل مکران را اقدام مهم سازمان شیلات در صنعت پرورش میگو عنوان و تصریح کرد: طی این تغییر ساختار، پرورش سنتی به پرورش نیمه متراکم و متراکم صنعتی تغییر خواهد یافت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: در حال حاضر به طور متوسط در هر هکتار از مزارع پرورش میگو ۵.۵ تُن میگو تولید می‌شود که با تغییر ساختار پروررش این میزان به تولید ۲۰ تُن در هر هکتار افزایش می‌یابد.

حسینی با اشاره به اینکه این پروژه مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش تولید میگو قرار خواهد گرفت، بیان داشت: پروژه پایلوت در بخش تولید متراکم و نیمه متراکم زمین با سرمایه گذاری بخش خصوصی امسال برای نخستین بار آغاز شده و زمین مورد نیاز از سوی شیلات به متقاضی واگذار شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود به معرفی صنعت شیلات و نقش آفرینی آن در توسعه دریامحور که مورد تأکید رهبری بوده اشاره و خاطرنشان ساخت: سیاست‌های کلان توسعه دریامحور نیز در بخش شیلات  ابلاغ شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار