۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

جابه‌جایی طرح‌های شنا به دلیل پسروی دریای خزر

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران از جابه‌جایی طرح‌های شنا در طول نوار ساحلی استان به دلیل پسروی ۸۰ متری دریای خزر در برخی نقاط ساحلی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۰۶

جابه‌جایی طرح‌های شنا به دلیل پسروی دریای خزر

 

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ طرح ساماندهی دریا جهت ایجاد مکان امن برای شنای گردشگران از ابتدای خرداد ماه امسال در طول نوار ساحلی استان آغاز به کار کرده اند، گفت: تعداد طرح‌های فعال در نوار ساحلی مازندران افزایش خواهد یافت.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، اذعان داشت: هم اکنون ۴۵ درصد ظرفیت طرح‌های استان به گردشگرانی که قصد شنا و استفاده از امکانات توریسم دریایی را دارند، خدمات رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران، دلیل تعویق در فعال سازی تمام طرح‌های استان که سال گذشته تعداد آن‌ها بالغ بر ۳۷ طرح بود را به پسروی آب دریای خزر نسبت داد.

وی از جابه‌جایی طرح‌های شنا در طول نوار ساحلی استان به دلیل پسروی ۸۰ متری دریای خزر در برخی نقاط ساحلی خبر داد و گفت: با جابه‌جایی طرح‌های شنا، به ترتیب مجوز فعالیت مجدد آن‌ها از سوی استانداری صادر خواهد شد و شاهد فعال سازی آن‌ها خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول در استانداری مازندران، در این طرح‌های ساماندهی شنا، ناجیان غریق توسط سرمایه گذاران طرح‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه احتمالی بتوانند نسبت به امداد و نجات سریع اقدام کنند.

کیقبادی تصریح کرد: طرح‌های ساماندهی در نقاط امن ساحلی ایجاد می‌شوند تا هیچگونه خطری در هنگام شنا متوجه گردشگران نشود، لذا گردشگران باید برای شنا به این طرح‌ها مراجعه کنند و از شنا در سایر نقاط ساحلی به طور جد خودداری کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران تصریح کرد: بر‌اساس آخرین بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، ۵۵۰ نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است که از سوی استانداری مازندران تلاش شده در اکثر این نقاط ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی مستقر باشند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار