۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

قرارداد سرمایه گذاری پروژه گردشگری آشوراده امضا شد

قرارداد سرمایه گذاری پروژه گردشگری آشوراده در حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان، مجمع نمایندگان استان، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط بین اداره کل محیط زیست استان و شرکت سرمایه گذار آشوراده به امضا رسید.
کد خبر: ۹۹۴۰۲

قرارداد سرمایه گذاری پروژه گردشگری آشوراده امضا شد

 

به گزارش مانا، دکتر علی محمد زنگانه در جلسه امضای طرح گردشگری آشوراده با سرمایه گذار با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان، تصریح کرد: در اجرای پروژه گردشگری آشوراده مسیر طولانی را طی کردیم.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ابتدا توسعه زیرساخت ها، علاج بخشی خلیج گرگان و تشکیل کارویژه‌هایی را مورد توجه قرار دادیم و برای دسترسی بهتر اسکله بندر ترکمن با پهنای ۲ هکتار و عمق ۱.۶ متر را احیا کردیم.

استاندار گلستان گفت: تسهیل جهت دسترسی به جزیره آشوراده اولین اقدام بود و پس از آن با همکاری قوه قضاییه، مجموعه دادگستری و دادستانی استان مستثنیات جزیره تعیین تکلیف شد و بازنگری طرح روستای آشوراده با رویکرد گردشگری به مرحله اجرا رسید و عملیات بهسازی معابر آغاز گردید.

وی ادامه داد: اصلاح و تمدید مجوز محیط زیستی در یک پیگیری یک ساله صورت گرفت و مجوز کمیته ملی طبیعت گردی با همکاری میراث فرهنگی اخذ شد.

دکتر زنگانه یادآور شد: در مرحله بعد مجوز شورای عالی معماری و شهرسازی اخذ شد چراکه در گذشته جزیره آشوراده به عنوان حریم شهر بندر ترکمن تبدیل شده بود که البته مجوز این شورا اخذ شد.

وی گفت: نقشه‌های اجرایی و مدل سرمایه گذاری در جزیره استخراج شد و شرکت پروژه طبیعت گردی آشوراده متشکل از صندوق محیط زیست و شرکت سرمایه گذار پس از برگزاری فراخوان به عنوان مجری در عرصه ۲۲ هکتاری انتخاب شد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: برای توجیه اقتصادی این پروژه سایت پشیبان در ساحل بندرترکمن به وسعت ۷۱.۵ هکتار در اختیار سرمایه گذار داخل جزیره قرار می‌گیرد که البته موافقت اصولی آن نیز اخذ شده است.

دکتر زنگانه گفت: همکاری همه دلسوزان استان خصوصاً شهید جمهورمان دکتر آیت الله رئیسی، نماینده، ولی فقیه در استان؛ مجموعه قوه قضاییه در استان، مجمع نمایندگان استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط شایسته تقدیر است و در واقع در این پروژه نمادی از الگوی کار مشارکتی در استان شکل گرفت.

در این جلسه نماینده، ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مسیر تحقق طرح گردشگری آشوراده اظهار کرد: همواره بر این اعتقاد بوده و هستم که جزیره آشوراده می‌تواند محور جاذبه استان گلستان باشد و تلاش‌های شهید رئیسی در این مسیر بیش از گذشته موجب دلگرمی و امیدواری شد و ایشان در بازدید از جزیره بر پیگیری این پروژه تاکید کردند و حقیقتاً هم پای آن ایستادند.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: بنده از درگاه خداوند متعال برای شهید رئیسی علو درجات و قرب الهی را مسالت دارم.

وی افزود: خوشبختانه آقای استاندار بصورت جدی به این پروژه ورود کردند و به نحو شایسته پیگیری کردند و ما به نتیجه امیدوار شدیم.

نماینده، ولی فقیه در استان یادآور شد: از تمامی عوامل استانی این پروژه تقدیر می‌کنم و این پروژه نشان داد هرگاه با همدلی و اجتماع در استان پیگیر موضوعی شویم یقیناً به نتیجه خواهیم رسید.

آیت الله نورمفیدی گفت: از سرمایه گذار این پروژه می‌خواهم این پروژه را به عنوان جاذبه‌ای فراتر از استان در سطح ملی و بین المللی تبدیل کند.

لازم به ذکر است نه تنها یک طرح گردشگری است بلکه به بافت روستا، تاسیسات ماهیان خاویاری، اردوگاه دانش آموزی و مدیریت جزیره آشوراده توجه ویژه شده و امروز اعمال قوانین و مقررات در آشوراده توسط مدیریت استان گلستان انجام می‌شود که این را می‌تواند یادگار ارزشمند شهید جمهور عزیزمان دانست.

گفتنی است، در طول سال گذشته ۴۵ جلسه پیرامون جزیره آشوراده با حضور شخص استاندار برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار