۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

اجرای ۱۴ پروژه شیلاتی در سواحل مکران

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از اجرای ۱۴ پروژه شیلاتی در سواحل مکران خبر داد و گفت: از این تعداد ۷ پروژه به ساخت بنادر صیادی اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۹۴۰۱


اجرای ۱۴ پروژه شیلاتی در سواحل مکران

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ایجاد دبیر خانه توسعه سواحل مکران جهت مدیریت واحد و برنامه جامع از سوی وزارت جهاد کشاورزی، اذعان داشت: این پروژه‌ها در زمینی به مساحت ۶۵ هزار هکتار اجرایی می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه از اجرای ۱۴ پروژه شیلاتی در سواحل مکران خبر داد و گفت: از این تعداد ۷ پروژه به ساخت بنادر صیادی اختصاص دارد.

به گفته وی، توسعه تولید آبزیان با مردمی سازی و توسعه از سواحل مکران آغاز شده که امیدوایم با استفاده از علم شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم به تولید حداکثری برسیم.  

حسینی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: سهم شیلات یک درصد از تولید ۱۲۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی است، اما از لحاظ ارزشی ۱۰ درصد کل صادرات را شامل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: در راستای تامین امنیت غذایی، نقش آفرینی شیلات برای تولید ۲.۶ میلیون تن، طی ۱۰ سال آینده دیده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار