۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

حمایت از پروژه‌های شیلات برای رفاه حال صیادان بومی استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: حمایت از پروژه‌های شیلات برای رفاه حال صیادان بومی استان بوشهر در راستای اشتغال و تأمین معیشت پایدار آنان در دستور کار شیلات استان قرار دارد.
کد خبر: ۹۹۳۹۹

حمایت از پروژه‌های شیلات برای رفاه حال صیادان بومی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی در بررسی مشکلات صیادان شهرستان عسلویه ضمن ارائه گزارش از وضعیت فعالیت‌های شیلات شهرستان عسلویه اظهار داشت: به‌منظور حمایت از صیادان منطقه نیاز است با یک نگاه ویژه از پروژه‌های شیلات حمایت شود.

وی با اشاره به پروژه‌های شیلات عسلویه با اعتبارات ملی در این شهرستان گفت: پروژه لایروبی اسکله نخل تقی از پروژه‌های ملی بوده که از سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: این پروژه شامل ایجاد دایک و ترمیم موج شکن و لایروبی اسکله نخل تقی است که عملیات اجرایی ایجاد دایک و ترمیم موج شکن انجام شده است و لایروبی این اسکله به‌زودی پس از تخصیص اعتبار از محل شورای راهبردی پتروشیمی‌ها عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

امینی اضافه کرد: سال گذشته با هدف اشتغال پایدار و تأمین معیشت صیادان تفاهم نامه‌ای با شرکت پلیمر آریاساسول در راستای بازسازی ذخایر آبزیان صورت گرفت، که طبق این تفاهم‌نامه با همکاری و حمایت این شرکت پروژه احداث زیستگاه مصنوعی در این شهرستان انجام خواهد گرفت.

وی به پروژه‌های پیشنهادی شیلات شامل تکمیل مطالعات اسکله، ساخت اداره شیلات شهرستان عسلویه و تجهیز آن، بهسازی اسکله هاله و بنود، ایجاد سوله تخلیه ماهی در اسکله عسلویه، پمپ اطفای حریق در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اشاره کرد گفت: نیاز است به منظور حمایت از صیادان بومی این منطقه این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد و اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌ها مصوب شود.

عقیل امینی تصریح کرد: پروژه‌های پیشنهادی شیلات در این کمیته با در نظر گرفتن انتظارات و حل مشکلات جامعه شیلات این شهرستان ارائه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار