۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

صادرات ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا از استان بوشهر

مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۹۹۳۷۳

مهدی صفوی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش صادرات از بنادر و گمرکات استان بوشهر در سه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال هفت میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از ۷۰ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.

صفوی با اشاره به ۷۰ درصد صادرات ایران به قطر از بنادر استان بوشهر تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۶۶ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر وارد و ترخیص شد.

وی ارزش کالا‌های وارداتی در سه ماه نخست امسال در استان بوشهر را ۴۹۶ میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: در شرایط تحریمی کشور، ارز کشور از طریق صادرات کالا‌های غیرنفتی تأمین می‌شود و استان بوشهر در این عرصه از جایگاه مهم و برتر برخوردار است.

مدیرکل صمت استان بوشهر از استقرار ۲۲ رایزن تجاری استان بوشهر در ۲۲ کشور خبر داد و بیان کرد: این رایزن‌ها تا پایان امسال به ۳۰ و تا برنامه هفتم رایزن‌های تجاری در ۶۰ کشور فعال می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار