۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸

۷۵ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های صیادی در جزیره شیف ابلاغ شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ابلاغ ۷۵ میلیارد ریال در توسعه زیرساخت‌های صیادی در جزیره شیف بوشهر خبر داد و گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد ریال آن در سال جاری تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۹۲۹۰

 

۷۵ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های صیادی در جزیره شیف ابلاغ شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی در جریان بررسی مشکلات صیادان جزیره شیف بوشهر با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با بیان اینکه ساکنان جزیره شیف قدمت تاریخی در عرصه صید و صیادی دارند اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۱۰ فروند لنج صیادی در این منطقه مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند و شغل اکثر مردم شیف، صید و صیادی است.

وی با بیان اینکه اداره کل شیلات استان بوشهر در سال ۱۳۹۸ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال یک هکتار زمین مورد نیاز برای پسکرانه در شیف ایجاد کرد گفت: با پیگیری صورت گرفته در سال گذشته ۷۵ میلیارد ریال در توسعه زیرساخت‌ها در جزیره شیف ابلاغ شد که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال آن در سال جاری تخصیص یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در زمینه پروژه عمرانی در این جزیره بیان کرد: با این اعتبار اداره کل شیلات استان بوشهر درصدد است که یک سایبان به وسعت ۳۶۰ متر مربع برای تعمیر تور و طناب و تکمیل محوطه‌سازی در جزیره شیف بوشهر احداث کند که هم اکنون فرایند مناقصه برای انتخاب پیمانکار در جریان است.

امینی اضافه کرد: احداث اسکله پهلو‌گیری و تخلیه صید مهم‌ترین مطالبه صیادان زحمتکش جزیره شیف است و باید در این بندر بزرگ صیادی مستقر شود که نیاز اعتباری آن ۱۰۰ میلیارد تومان و امید است در سال‌های پیش رو اجرایی شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران هم گفت: فعالیت‌های صید و صیادی در استان بوشهر قدمت دیرینه و همواره مورد توجه بوده که این استان با توجه به سواحل طولانی با دریای خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه صید و صیادی کشور محسوب می‌شود.

عطاءاله رئیسی اضافه کرد: صیادان زحمتکش این جزیره باید از یک اسکله صیادی خوب بهره‌مند شوند و پیگیری لازم برای تحقق این امر انجام می‌شود.

برچسب ها: صیادی جزیره شیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار