۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰

افتتاح ۵ طرح بندری با ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح ۵ طرح بندری با یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۸۷

افتتاح ۵ طرح بندری با ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در  بوشهر


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر محمد شکیبی نسب با اشاره به افتتاح طرح‌های بندری استان بوشهر اظهار داشت: یکی از طرح‌های راهبردی استان بوشهر جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و با ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار است که اکنون فاز نخست آن به طول ۴.۲  کیلومتر به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: احداث موج شکن توسعه بندر کنگان با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار همواره از مطالبات اصلی ساحل نشینان کنگان بوده که این طرح در دولت شهید آیت الله رئیسی بهره‌برداری شده و بدون شک در بهبود معیشت مردم این شهرستان نقش اساسی ایفا می‌کند.

شکیبی نسب  بهره برداری از شناور‌های جستجو و نجات، پایش و بازرسی سواحل و آب‌های تحت حاکمیت استان بوشهر را از دیگر طرح‌ها برشمرد و افزود: این طرح‌ها شامل دو شناور پایش و همچنین دو شناور ناجی در مجموع با ۵۴۴.۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: چهارمین طرح تعمیر اساسی و حفظ وضعیت تأسیسات و ابنیه موجود در بندر بوشهر با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به شمار می‌رود که مهمترین آن طرح تعمیر اساسی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی شهید حقگو متناسب با استاندارد‌های روز دنیا و جهت سفر‌های بین المللی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پنجمین طرح افتتاحیه شامل احداث یک پست اسکله ۹۰ متری با ۴۰ میلیارد تومان در بندر «محمدعامری» است که این پروژه به افزایش تخلیه و بارگیری این بندر کمک شایانی می‌کند.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: «اسکله بوالخیر»، «طرح جامع توسعه بندر گناوه»، «لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ»، «احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر» و «فاز دوم جاده دسترسی و تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین» از جمله طرح‌های در دست احداث اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که شماری از آن‌ها امسال به بهره برداری می‌رسند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار